REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Szef Tesco nt. afery z koniną: Konieczna jest reforma sektora spożywczego

  • Autor: Kamcity
  • Data: 16-03-2013, 18:40
Szef Tesco nt. afery z koniną: Konieczna jest reforma sektora spożywczego
Philip Clarke, prezes Tesco, fot. cnplus

Szef sieci Tesco Philip Clarke ocenia, że afera z koniną powinna być postrzegana jako otrzeźwiający sygnał do działania. Jego zdaniem reformy w sektorze rolno-spożywczym są koniecznością, w celu zapobieżenia kolejnym skandalom.

REKLAMA

- Będziemy musieli bardzo ciężko pracować, aby pozbyć się wszystkich nieuczciwych podmiotów, które dla własnej korzyści narażają reputację całego przemysłu spożywczego - powiedział Clarke. - Przywrócenie zaufania konsumentów do żywności jest możliwe. Mamy zamiar to osiągnąć m.in. poprzez przeprowadzenie dokładnej weryfikacji naszych łańcuchów dostaw. Jestem pewien, że w trakcie procesu natrafimy na rzeczy, które nie będą się nam podobały. W takich przypadkach, zrobimy z nimi porządek - zaznaczył.

W tym tygodniu Tesco zostało zmuszone do wycofania linii mrożonek wyprodukowanych pod marką sieci przez firmę Eurostock Foods. Testy wykazały, że wyrób oznakowany jako „Pieczeń Tesco Simply", zawierał między 2 a 5 proc. mięsa końskiego.

Philip Clarke nie ukrywa, że Tesco zostało poważnie dotknięte w związku ze skandalem z koniną. Wspomniana pieczeń była już czwartym produktem oferowanym pod marką własną, który okazał się skażony mięsem końskim. Wszystkie zafałszowane wyroby zostały wycofane ze sprzedaży.

Sieć planuje obecnie ściślej współpracować z rolnikami. Zamierza również zwiększyć ilość mięsa, zarówno czerwonego, jak i drobiu, pozyskiwanego od małych lokalnych dostawców.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tata 19-03-2013, 09:35:
Chciwość sieci doprowadziła do tego, plus durni producenci, któzy się na ten wyścig szczurów dali złapać. Chcecie kupować w taniocha markt, to kupujcie i jedzcie ten szajs.
  • RSS 18-03-2013, 08:49:
za jakość produktu - całą swoją reputacją odpowiadał producent

wprowadzenie tzw. marki własnej - w praktyce oznacza że producent się nie liczy, a jedynie cena

na efekty polityki "kto zrobi dany produkt za mniej, tak aby spełniał wymagane parametry" nie trzeba było długo czekać...
  • loki 18-03-2013, 00:46:
Szef TESCO zapomniał,że w jego sieci (w Poznaniu) w dwóch sklepach sprzedawano sól wypadową. Lista jest dostępna w internecie.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH