Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Sztuczna inteligencja napędza przedświąteczną sprzedaż w e-sklepach

44 proc. planowanego przez Polaków budżetu na prezenty zostanie wydane w kanale online. W tym roku, polska rodzina wyda średnio na święta 1168 zł, to o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Polski św. Mikołaj w sieci ma potężnego sojusznika – to m.in. narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, wpływające na naszą decyzję zakupową.

Sztuczna inteligencja napędza przedświąteczną sprzedaż w e-sklepach
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 10-12-2018, 11:01

Grudzień to czas żniw w wirtualnym handlu, to także najbardziej dochodowy okres dla firm działających online. Jedynie 30 proc. Polaków zadeklarowało zakup prezentów w listopadzie lub wcześniej, to o 3 proc. więcej niż rok temu (wg raportów Deloitte*). Jednocześnie znaczenie zakupów w e-commerce rośnie – w tym roku aż 44 proc. pieniędzy przeznaczonych na prezenty pozostawimy w sklepach internetowych. Rok wcześniej Polacy wydali online 42 proc. budżetu przeznaczonego na zakupy świąteczne.

– Dynamika wzrostu wydatków w kanale online to ważny i jasny sygnał dla właścicieli sklepów internetowych do wzmożonego „polowania” na klientów. Tym bardziej, że w tym roku Polacy planują wydać na święta średnio 1168 zł. Mikołajki, Boże Narodzenie i Sylwester to czas, w którym wygrywają Ci sprzedawcy online, którzy zawczasu przygotowali swoje e-sklepy na boom sprzedażowe. Mowa m.in. o rozwiązaniach sprzedażowych, korzystających z dobrodziejstw sztucznej inteligencji, potrafiących podbić sprzedaż o kolejne kilkanaście procent – mówi Paweł Wyborski, prezes spółki QuarticOn, twórca silnika rekomendacji dla e-commerce.

W tym roku, przeciętna rodzina Kowalskich wyda o 286 zł więcej, niż w ubiegłym roku, co stanowi 6 proc. wzrost budżetu w stosunku do faktycznych wydatków w 2017 r. Polacy deklarują, że na prezenty przeznaczą minimalnie więcej niż na żywność. Pierwsza kategoria pochłonie ok. 45 proc. bożonarodzeniowego budżetu, a druga 44 proc.

Kupujący (77 proc.) uważają, że zakupy online mają swoje niepodważalne przewagi: są bardziej transparentne od tradycyjnych form sprzedaży. Dlaczego? Internet daje możliwość dowiedzenia się, co inni konsumenci myślą o produktach, do tego aż 3 na 4 kupujących wspomniało o możliwości zrobienia zakupów w dowolnym momencie i możliwości dostawy zakupionego towaru pod same drzwi. Ponad 70 proc. Polaków docenia możliwość porównania cen produktów w różnych sklepach, co więcej uważamy, że zakupy online są mniej czasochłonne, niż standardowe zakupy w zatłoczonych centrach handlowych.

– Klienci od lat coraz bardziej doceniają korzyści płynące z zakupów online. Wprowadzenie np. świątecznego klimatu do szaty graficznej, dedykowanych kategorii produktowych, specjalnych promocji z okazji Bożego Narodzenia i użycie AI do podsuwania im produktów, które są do nich dopasowane – przełożą się z pewnością na większe zyski – dodaje Wyborski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sprzedaż przedświąteczna RSS ALERT    /    QuarticON RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.99.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.