REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Szybszy wzrost segmentu convenience, wolniejszy - dyskontów (raport)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2016, 11:22
Szybszy wzrost segmentu convenience, wolniejszy - dyskontów (raport)
Fot. shutterstock

- Można spodziewać się, że segment convenience będzie wzrastał szybciej niż inne segmenty handlu nowoczesnego (średnioroczny wzrost o 12,5 proc.), wspierany przez korzystne trendy konsumenckie, systematycznie przejmując tradycyjne placówki i miękką franczyzę. Żabka najpewniej pozostanie liderem w segmencie, kontynuując agresywną ekspansję sieci. Sprzedaż w segmencie convenience także może wzrosnąć, umożliwiając zajęcie 11 proc. rynku - wynika z rozszerzonej i uaktualnionej wersji "Raportu o rynku handlu spożywczego w Polsce w 2010 - 2020", opublikowanego przez Roland Berger.

REKLAMA

Oczekuje się spowolnienia tempa wzrostu dyskontów. Liczba sklepów otwarta w 2014 i 2015 była niższa niż w poprzednich latach. Co więcej, największa sieć dyskontowa ogłosiła znacznie mniejsze plany ekspansji, spowodowane planowaną reorganizacją obecnych sklepów. Rosnąca sprzedaż LFL jedynie częściowo zrekompensuje przychody z nowo otwieranych sklepów - informują autorzy rozszerzonej i uaktualnionej wersji "Raportu o rynku handlu spożywczego w Polsce w 2010 - 2020", opublikowanego przez Roland Berger.

Jak podają, pomimo zwalniającego tempa wzrostu, dyskonty pozostaną wiodącym segmentem pod względem percepcji klientów. Wpływa na to dopasowanie do trendu “smart shopping”, który przyczyniał się do dynamicznego rozwoju tego segmentu, a także zmiana pozycjonowania jako miejsca zakupów dla nie tylko najmniej zamożnych klientów. Powinno to pozytywnie wpływać na sprzedaż LFL i sprzedaż na sklep oraz rekompensować mniejszą liczbę otwieranych placówek. Z tego powodu, pomimo mniejszego tempa wzrostu w porównaniu do ostatnich 5 lat, segment dyskontów powinien zwiększyć udział w rynku o 4 pp.

Supermarkety będą kontynuowały rozwój w zróżnicowanym tempie. Supermarkety proximity powinny zwiększać sprzedaż średnio o 8,2 proc. rocznie (liczba sklepów o ponad 10 proc.), a duże supermarkety powinny spowolnić tempo wzrostu całego segmentu supermarketów. Supermarkety proximity prawdopodobnie zwiększą udział w rynku o 2 pp, a duże supermarkety stracą 1 pp - prognozują autorzy raportu.

W segmencie miękkiej franczyzy spodziewany jest wzrost nieznacznie szybszy od średniej rynkowej (4,5 proc. średniorocznie). Jest to spowodowane głównie przez niższy od historycznego wzrost liczby sklepów i zwiększającą się konkurencję ze strony twardej franczyzy, będącej częścią formatu convenience.

Sklepy w segmencie miękkiej franczyzy powinny utrzymać swoją obecną pozycję. Sprzedaż w hipermarketach powinna zmniejszyć się średnio o 0,3 proc. rocznie z powodu trendów konsumenckich, działających na niekorzyść tego segmentu. Zarówno hipermarkety jak i sklepy tradycyjne powinny tracić pozycję, osiągając odpowiednio 13 proc. i 14 proc. rynku - uważają autorzy raportu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 329) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH