Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szykują się kolejne zmiany personalne w Tesco

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-09-2014, 14:12
Szykują się kolejne zmiany personalne w Tesco
Dave Lewis, nowy prezes Tesco (fot. YouTube)

Dave Lewis, który 1 września objął stanowisko prezesa Tesco, po pierwszych kilku dniach w nowej roli udzielił wywiadu, opublikowanego na kanale brytyjskiej sieci w serwisie YouTube, w którym zapowiedział spore zmiany w firmie, w tym personalne.

Lewis stwierdził, że podczas pierwszego tygodnia za sterami Tesco zauważył niskie morale swoich pracowników. Zapowiedział, że nie zawaha się przed trudnymi decyzjami. - Czy będą jakieś zmiany? Bądźmy szczerzy, muszą być. Nie chcemy, aby trendy wpływające negatywnie na nasz biznes się utrzymały. Jeśli będę musiał, dokonam zmian. Podejmę takie decyzje - powiedział Lewis.

Nowy prezes Tesco zapowiedział, że najbliższy czas przeznaczy na zapoznawanie się z biznesem sieci i szukaniem recept na jej problemy. Dodał, że ma już kilka pomysłów na przywrócenie Tesco do świetności. - Myślę, że jest dosyć jasne, że musimy wrócić do podstaw naszego biznesu: ceny, dostępności i serwisu, czyli tego, co konsumenci od nas potrzebują, aby mogli nas wynagrodzić swoją lojalnością - podkreślił.

Przypomnijmy, parę dni temu Lewis rozesłał e-maile do pracowników Tesco, w których przekonywał, że "sklepy sieci mogą ponownie stać się ulubionym wyborem klientów", a Tesco z obecnej, trudnej sytuacji wyjdzie "silniejsze niż dotychczas".

Lewis na stanowisku prezesa Tesco zastąpił Philipa Clarke'a. Pierwotnie miał przejąć stery sieci wraz z początkiem października, jednak w obliczu licznych, narastających problemów sieci, proces ten został przyspieszony o miesiąc.

W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2015 (marzec, kwiecień, maj 2014 r.) sprzedaż po aktualnych kursach walut dla całej grupy Tesco (z wyłączeniem paliw) zmalała od marca do końca maja 2014 r. o 3,8 proc. Clarke informował, że to najgorszy wynik sieci, jaki widział od 40 lat. Sprzedaż międzynarodowa zmalała o 8 proc. W Europie sprzedaż po aktualnych kursach (również z wyłączeniem paliw) spadła o 6,9 proc. Sprzedaż like-for-like dla całej grupy zmalała o 3,2, natomiast w Polsce wzrosła o 0,5 proc.

W Polsce od 1998 roku powstało 450 sklepów Tesco, które zatrudniają około 28 tys. osób.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ja 11-09-2014, 11:28:
bardzo trafiony komentarz -Barona....
  • Baron 10-09-2014, 10:08:
Pan prezes uratuje Tesco w Polandzie ? Taak - jak wszystkich wymieni . Tam wszyscy już za długo pracują i traktują firmą jak dojną krowę .
  • ciach 08-09-2014, 13:11:
Akcja CIACH , spadek marży -3%,

Rach , ciach, ciach......

Zobacz wszystkie komentarze (9)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.