REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Targowy wizerunek przestaje być atrakcyjny. Poznań ma problem

  • Property News
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 17-02-2015, 20:58
Targowy wizerunek przestaje być atrakcyjny. Poznań ma problem
Międzynarodowe Targi Poznańskie. Fot. Andrzej Wawok

Środowisko poznańskich hotelarzy żąda działań promocyjnych i inwestycji. Międzynarodowe Targi Poznańskie, które dotychczas napędzały sytuację w branży, stopniowo tracą na znaczeniu. Przez lata miastu nie udało się zbudować wystarczająco mocnej marki przyciągającej turystów - informuje propertynews.pl.

REKLAMA

Wizerunek Poznania, jako miasta targowego przestał być tak atrakcyjny, jak przed laty. Zresztą same targi od kilku lat intensywnie szukają dla siebie nowej formuły, bo konkurencja innych miast, jak i oczekiwania uczestników są dziś zupełnie inne.
Globalizacja i rozwój internetu sprzyjają nawiązywaniu kontaktów, poznawaniu oferty czy nawet zawieraniu umów na odległość. - Uczestnictwo w targach nie przynosi nam takich efektów, jak wcześniej - mówi Anna Lipus, kierownik marketingu i reklamy w firmie Classen. - Od kilku lat obserwowaliśmy, że targi nie mają już takiego przełożenia na podpisywanie nowych umów, nie pojawiają się też nowi klienci, tymczasem koszty uczestnictwa są duże. Zdecydowaliśmy więc, że w 2015 roku zrezygnujemy z udziału w Budmie - dodaje.

Dla wielu firm targi stają się teraz bardziej wydarzeniem wizerunkowym, miejscem podtrzymywania kontaktów branżowych. Jednak w dobie zaciskania budżetowego pasa pobyt delegacji często zostaje ograniczony do niezbędnego minimum. Cierpią na tym hotelarze i cały sektor MICE, który targowych gości chciałby zatrzymać jak najdłużej. - Z roku na rok zmniejsza się wpływ imprez targowych na obłożenie hoteli, zmienia się też struktura pobytów gości - mówi Beata Nawrot, dyrektor sprzedaży i marketingu Sheraton Poznań Starwood Hotels&Resorts Poland. Kiedyś w imprezach targowych uczestniczyli głównie właściciele i szefowie firm. Dziś to najczęściej kadra zarządzająca niższego szczebla. - Obłożenie hoteli w czasie targów było kiedyś stuprocentowe, teraz znacznie spadło, podobnie zresztą jak i ceny - dodaje Nawrot.

Z kolei Marcin Woźniak, dyrektor rozwoju sieci hoteli IBB w Polsce tłumaczy, że miasto przegapiło ważny moment. - W dniu kiedy otwarto granice Polski, Targi Poznańskie straciły na znaczeniu, bo wielu gości wybrało imprezy zagraniczne. Ułatwia to oddana do użytku wygodna infrastruktura drogowa. Autostrada, która miała sprowadzić większy ruch do Poznania, często pełni rolę tunel na Zachód, z pominięciem miasta - tłumaczy Marcin Woźniak.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • czytaj 19-02-2015, 00:23:
Przykre to, ale autor mija się z prawda. Polecam dane:
dzięki MTP Kielce zarobiły bardzo duże pieniądze. Nadal będziesz pisał te kłamstwa?
13 mln – 30 mln wzrost kapitału Targów Kielce dzięki MTP
1 mln – 5 mln – wzrost zysku Targów Kielce dzięki MTP
10 – 27 mln wzrost przychodów ze sprzedaży w Kielcach dzięki też MTP
4 – 17 % wzrost udziału w rynku dzięki komu? przecież nie dzięki Twojemu PTWP- tylko MTP.
MTP zdobyła dla Kielc Targi Obronne, bardzo duże wydarzenie.
Tak właśnie wykorzystuje się potencjał firmy, która ma możliwości.
Skończmy z tą propagandą kompleksów. MTP to dla szansa na liczący się ośrodek w Katowicach i rozwój.
  • pok 18-02-2015, 13:48:
Ja proponuję wpuszczać na targi wszystkich łącznie z wycieczkami. Moja branża - druk i opakowania już od dawna nie jeździ do tego grajdołu gdzie każdy może wszystko wyszpiegować i później zaniżać ceny. Proszę Państwa, piękna obwodnica i autostrada miała sprowadzić ruch do Poznania... po co się pytam??? Żeby płacić kosmiczne ceny za wszystko. Niech zarząd MTP jedziena darmowy staż do Koelnmesse itp. I niech SIĘ UCZY!!!
  • rafi 18-02-2015, 12:39:
A może hotelarze sami popromowaliby miasto, a nie zakładali, że miasto będzie wydawało nasze wspólne pieniądze, aby oni mieli zysk. Proponuję tez troszeczkę obniżyć ceny, bo obecne przyprawiają potencjalnych gości o zawał serca.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH