Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Technologia AR zadomowi się w handlu

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 05-08-2013, 12:44

Z analizy McCann Worldgroup wynika, że rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality - AR) może zmienić sposób, w jaki - także w Polsce - będą robione zakupy. Sieci handlowe będą musiały wziąć pod uwagę oczekiwania klientów, którzy marzą o robieniu zakupów i przymierzaniu ubrań w czasie rzeczywistym, bez wychodzenia z domu.

Technologia Augmented Reality (AR) pozwoli klientom nie tylko zobaczyć, jak wyglądają w danym ubraniu, ale także poczuć jego fakturę, a nawet zapach. A to wszystko bez wychodzenia z domu. Z kolei sieciom handlowym może umożliwić efektywne wykorzystanie całego spektrum narzędzi marketingowych i sprzedażowych (kupony, vouchery, wyprzedaże), połączonych z naszymi profilami w mailach społecznościowych. Dla wielu z nas brzmi to jak science-fiction. Analitycy przewidują jednak, że do 2017 roku na świecie ściągniemy 2,5 miliona aplikacji, a dochody z nich przekroczą 2,5 miliarda dolarów.

Pod koniec ubiegłego roku Yihaodian - największa chińska strona internetowa sprzedająca żywność zapowiedziała otwarcie 1000 sklepów spożywczych, opartych wyłącznie na trójwymiarowej rozszerzonej rzeczywistości. Jest to najprawdopodobniej początek nowego trendu w handlu, który zapowiadało pojawienie się takich technologii, jak QR Kody czy 3D. Dzięki Augmented Reality klienci będą mogli fizycznie doświadczyć całego procesu robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Myślę, że nie będziemy długo czekać, kiedy takie sieci jak: Tesco, Auchan, Carrefour, Biedronka, ale także Allegro, czy Empik zaczną zastanawiać się, jakie możliwości daje to narzędzie - mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup w Polsce.

W lipcu 2013 r. analitycy McCann Worldgroup przeanalizowali ponad 1000 aplikacji AR dostępnych na świecie. Na tej podstawie ustalili 3 zasady, jakimi w najbliższym czasie powinny kierować się sieci handlowe, chcące efektywnie wykorzystywać to innowacyjne narzędzie:
Edukacja konsumentów - zwiększenie świadomości nt. używania nowych technologii, takich jak AR. Edukacja jest kluczowa, aby klienci chcieli spróbować tego nowego sposobu robienia zakupów.

Ciekawy kontent - AR to przede wszystkim doświadczenie, dlatego także w handlu najważniejsze jest dostarczenie klientom tematów, które będą dotyczyły ich życia i przez to będą dla nich ciekawe. Efektywny marketing i reklama zawsze są oparte na dobrych historiach. A jedna z wielu rzeczy, którą AR może dać, to wciągnięcie ludzi, żeby w tych historiach uczestniczyli.

Ograniczona liczba aplikacji - jedna marka czy sklep, posiadająca kilka, a nawet kilkanaście aplikacji AR, może wprawić swoich klientów w zakłopotanie. Dlatego warto zrobić jedną, spójną aplikację, która będzie dotyczyła kilku, a nawet kilkunastu produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH