Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Technologia wspiera decyzje zakupowe

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2015, 19:12

Jak wynika z raportu opublikowanego przez MasterCard ośmiu na dziesięciu klientów podejmuje obecnie świadome decyzje konsumenckie dzięki urządzeniom cyfrowym, co pozwala im realizować korzystniejsze transakcje zakupowe niż wcześniej.

Mimo że sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych to 9 na 10 wszystkich wydatków na zakupy ponoszonych przez klientów, to w porównaniu z latami poprzednimi klienci twierdzą, że wiedzą lepiej, co kupować oraz kupują od węższego grona wyselekcjonowanych sprzedawców.

Raport MasterCard pt. Konsument Nowej Ery – przewodnik dyrektora marketingu ("CMO’s Guide to the Omnishopper”) łączy dane zebrane w badaniach z udziałem tysięcy konsumentów na całym świecie z wiedzą praktyczną, uzyskaną na podstawie transakcji od firmy MasterCard.

Z raportu wynika, że: 

  • Korzystanie ze zdobyczy technologicznych podczas zakupów to już niemal standard: 80 proc. konsumentów przyznaje, że korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych w trakcie zakupów, na przykład z porównywarek cen w smartfonach, usługi “click and collect”, dzięki którym robią zakupy w e-sklepach, a odbierają je w sklepach stacjonarnych, oraz rozwiązań technologicznych w sklepie stacjonarnym do sprawdzenia lub zamówienia produktów. Ponadto sześciu na dziesięciu klientów poświęca więcej czasu na przedzakupowy rekonesans w Internecie niż jeszcze dwa lata temu.
  • Sklepy stacjonarne są nadal popularne: Konsument nowej ery preferuje sklepy stacjonarne z powodu lepszej obsługi klienta, społecznego aspektu zakupów oraz szybszego tempa ich realizacji. Może stanowić to czynnik, który odpowiada za stosunkowo mało dynamiczny rozwój e-handlu, którego średni udział w całkowitej wartości sprzedaży detalicznej wynosi 7,5 proc. w skali globalnej.
  • Konsumenci szukają konkretnych produktów i chcą je kupić w możliwie najmniej kłopotliwy sposób: Dziś konsumenci wiedzą, czego chcą. Najczęstszym powodem frustracji, o którym mówi 73 proc. respondentów, jest brak produktów w sklepie, co z kolei świadczy o znaczeniu, jakie ma zarządzanie magazynem dla handlowców.
  • Konsumenci kupują sprytniej i korzystniej: Aż 80 proc. klientów na całym świecie twierdzi, że kupuje korzystniej zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie.
  • Najważniejsze znaczenie dla handlowców ma lojalność "klienta nowej ery”: Mimo iż mają oni nieskończenie wielki wybór produktów w zasięgu jednego kliknięcia, tylko 26 proc. kupujących lubi testować nowe sklepy. Może to być wyzwanie dla tych przedsiębiorców, którzy chcą przyciągnąć nowych klientów. Tylko 20 proc. respondentów stwierdziło, że dzięki nowinkom technologicznym rozważali zakupy u w nowym miejscu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.