Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Technologie sprzyjają komercjalizacji Walentynek

Walentynki na dobre zagościły już w naszej świadomości sprawiając, że 14 lutego pełen jest pluszowych misiów, wszechobecnych czerwonych serduszek i czekoladek z romantycznymi wyznaniami. Jak wynika z badań „Walentynki 2019 według Polaków” przeprowadzonego przez portal prezentmarzen.com, prawie 60% Polaków deklaruje, że będzie je obchodzić w tym roku. Jak sprawić by ten dzień był idealny? Pomocne mogą okazać się technologie cyfrowe, które stały się wszechobecne, wplatając się w nasze codzienne rytuały, święta i aktywności – mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łodzkiego.

Technologie sprzyjają komercjalizacji Walentynek
Fot. Shutterstock

Według badań najchętniej kupujemy na Walentynki czekoladki (47%), kwiaty (33%) i planujemy wspólną kolację przy świecach, np. w domu lub w restauracji. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w rankingach najbardziej pożądanych prezentów. W zeszłym roku kobiety oczekiwały przede wszystkim kwiatów (39%) i biżuterii (37%), a romantyczna kolacja była marzeniem 34% badanych. Co ciekawe, aż 33% mężczyzn nie oczekiwało żadnych prezentów, a co trzeci chętnie spędziłby ten wieczór na cudownej kolacji, jak wynika z raportu Picodi.com. Czy jednak kupowane przez nas upominki faktycznie są niepowtarzalne? Sztuczna inteligencja pozwala przecież przygotować precyzyjne rekomendacje w oparciu o algorytmy, które identyfikują setki tysięcy dokonanych w tym okresie zakupów. W oparciu o nie i nasze wcześniejsze decyzje nabywcze, mechanizm rekomendacji podpowiada nam, co będzie w naszym przypadku idealnym prezentem, zanim jeszcze sami sobie to uświadomimy. Spersonalizowane propozycje stają się zatem urzeczywistnieniem naszych oczekiwań, wywołując pozytywne emocje i wspomnienia. I chociaż tzw. bańka filtrująca, podpowiada nam rozwiązania bazujące na podobieństwie do wcześniejszych naszych zachowań, nie pozwalając wyjść poza to, co dotychczas aprobowane, wywołuje w nas poczucie satysfakcji z wybranych prezentów walentynkowych.

Według badań portal prezentmarzen.com, na święto zakochanych Polacy są skłonni wydać średnio około 200 zł (ok. 47 euro), przy czym na ogół więcej decydują się wydać na ten cel mężczyźni. Taką tendencję obserwuje się również w innych krajach. Najwięcej tego dnia skłonni są przeznaczyć mieszkańcy Hong Kongu (średnio 152 euro), Chin (średnio 127 euro) i Stanów Zjednoczonych (średnio 121 euro). I chociaż Walentynki są bez wątpienia świętem komercyjnym, to cieszą się dużą popularnością. Potwierdza to systematycznie rosnąca liczba tych, którzy obchodzą święto zakochanych, zwłaszcza wśród osób poniżej 44 roku życia. Sceptycyzm wobec tego dnia wykazują w głównej mierze tylko ci, które nie są w żadnym związku, a wśród osób posiadających swoją „drugą połowę”, święto to ignoruje zaledwie 9% mężczyzn i 3% kobiet, według raportu Picodi.com.

więcej informacji:

Uniwersytet Łódzki RSS ALERT    /    Walentynki RSS ALERT    /    Dominika Kaczorowska-Spychalska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.39.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.