Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Technologie sprzyjają komercjalizacji Walentynek

Strona 2 z 2


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 11-02-2019, 14:07

- To doskonała informacja dla tych marek i sklepów, które oferują produkty i usługi znajdujące się na liście najbardziej pożądanych prezentów walentynkowych. Dla nich to bowiem bardzo pracowity okres. W 2018 roku wydaliśmy w Polsce z tej okazji 1,5 mld złotych, a analitycy rynku przewidują, że wartość ta jeszcze wzrośnie w tym roku. Dla porównania, eksperci National Retail Federation, będącej największym na świecie stowarzyszenie handlu detalicznego, szacują, że w USA kwota ta może przekroczyć w tym roku rekordową sumę 20 mld dolarów. Technologie cyfrowe mogą w tym przypadku okazać się pomocne w kreowaniu naszych pozytywnych doświadczeń w trakcie samego procesu zakupowego, pozwalając nam coraz bardziej się w nie zanurzyć i zaangażować zmysły. Będą także atrakcyjnym narzędziem dla marek umożliwiając im lepsze zarządzanie poszczególnymi kategoriami produktów kojarzonych z Walentynkami w wyniku procesu dynamicznej optymalizacji cen. Co więcej, zautomatyzowany interfejs, inteligentne systemy CRM czy wszechobecny Internet Rzeczy rejestrujący nasze konsumenckie zachowania od momentu decyzji, aż po indywidualne sposoby użytkowania zakupionych produktów, pozwoliłyby markom na znaczącą konwersję podejmowanych aktywności przed świętem zakochanych. Dobrze przygotowany do rozmowy chatbot o urzekającej osobowości, który w sprawny sposób przeprowadzi nas przez kolejne etapy transakcji, oszczędzając nasz wysiłek poznawczy i czas, może stać się kluczową wartością odróżniającą markę przyszłości od jej konkurentów, nie tylko 14 lutego, głęboko zapadając w naszej świadomości – mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska.

Jak wynika z badań „Walentynki 2019 według Polaków”, dla 27% udane święto zakochanych to wieczór zdecydowanie tylko we dwoje, ale coraz bardziej widoczna staje się tendencja do spędzania tego dnia w większym gronie, z przyjaciółmi czy bliskimi. To pretekst nie tylko do okazywania sobie uczuć i celebrowania ich, ale także doświadczania i przeżywania czegoś nowego. Stąd rośnie zainteresowanie ofertami takimi jak: podróże czy wizyty w nietypowych miejscach. Pomocna może okazać się, przy zaspokajaniu tej grupy potrzeb, rzeczywistość rozszerzona, która płynnie łączy nasz świat realny ze światem cyfrowym (obraz, dźwięk). I chociaż pozornie zostajemy w tym samym miejscu, to technologia przenosi nas w nowy wymiar rzeczywistości, prezentując zniewalające wizualnie treści. Czy nie byłoby cudownie z okazji Walentynek stanąć chociaż na chwilę na szczycie wieży Eiffla czy popłynąć gondolą w Wenecji? Interakcja w takim wirtualnym świecie może zatem znacząco wzmocnić odczuwane przez nas tego dnia emocje i gromadzone wspomnienia.

- Jak widać, technologie cyfrowe są w stanie wciągnąć nas w fascynującą podróż, stając się atrybutem naszej codzienności. I chociaż nie są jeszcze doskonałe, coraz bardziej wkraczają do wszystkich obszarów ludzkich doznań, pozwalając nam mieć poczucie, że wciąż nie wyszliśmy jednak poza to, co dla nas znane. A jeśli zawiodą, to zawsze pozostaje nam pewność, że następne Walentynki są już za rok – dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Uniwersytet Łódzki RSS ALERT    /    Walentynki RSS ALERT    /    Dominika Kaczorowska-Spychalska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.