Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Telefon komórkowy będzie pełnił rolę sklepu?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-09-2012, 10:18

Jak wynika z najnowszych badań, przeprowadzonych przez MasterCard wśród detalistów z całej Europy, do roku 2020 telefon komórkowy przejmie rolę tradycyjnego sklepu, strony internetowej oraz centrum telefonicznej obsługi klienta. Jedynie 3 proc. detalistów jest zdania, że obecnie branża handlu detalicznego daje radę nadążać za wymaganiami konsumenta w zakresie wielokanałowej sprzedaży detalicznej.

Badanie, które przeprowadzono wśród 300 największych detalistów w całej Europie, jest częścią najnowszego raportu na temat branży handlu detalicznego, przygotowanego przez Economist Intelligence Unit (jednostka badawcza związana z tygodnikiem The Economist) a wspartego przez MasterCard: The I Factor: how consumer demand is driving retail innovation (Ja - konsument: w jaki sposób wymagania konsumentów wymuszają innowacyjność branży handlu detalicznego).

Raport ten zwiastuje erę, nazwaną „I Con" - erę inteligentnego, wielokanałowego, wszechmocnego konsumenta. Analizuje, w jaki sposób detaliści wprowadzają innowację, aby utrzymać przewagę konkurencyjną na rynku, który szybko się zrewolucjonizował. Jednocześnie przedstawia wizję tego, w jaki sposób rynek ten będzie ewoluował.

Najważniejsze wnioski przedstawione w raporcie wskazują na trzy podstawowe czynniki, które obecnie nadają kształt branży. Jednym z nich jest to, iż konsument kontroluje sytuację: jeden na trzech detalistów uważa, że silniejsza pozycja konsumentów (32 proc.) wraz z większym i szerszym wyborem (na skutek konkurencji ze strony innych detalistów - 37 proc.) to najważniejsze powody, dla których w sektorze handlu detalicznego następowały zmiany w okresie ostatnich pięciu lat.

Ponadto, detaliści coraz więcej inwestują w nowe rozwiązania technologiczne, aby móc nadążyć za wymaganiami konsumentów: w ciągu najbliższego roku 44 proc. detalistów wprowadzi w swoich punktach sprzedaży technologie płatności zbliżeniowych, co sprawia, że obszar ten staje się najważniejszym obszarem inwestycji krótkoterminowych. Ponad jedna trzecia detalistów (35 proc.) poniesie nakłady na inwestycje w nowe technologie, by rozwinąć i wzmocnić e-commerce i m-commerce (handel elektroniczny i handel przy użyciu urządzeń mobilnych).

Dzięki dostępowi do danych detaliści będą w stanie zidentyfikować pojedynczego konsumenta: spersonalizowane usługi są kluczowe dla sukcesu branży handlu detalicznego, co znajduje potwierdzenie w opinii wyrażanej przez detalistów, że dostęp do danych to drugi najważniejszy obszar inwestycji krótkoterminowych, których celem jest utrzymanie lojalności konsumentów i zwiększenie udziału w rynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH