Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Tesco będzie najszybciej rosnącą siecią handlową

Według analiz IGD brytyjska sieć Tesco z roczną stopą wzrostu (CAGR - liczony na podstawie prognoz wzrostu sprzedaży) na poziomie 6,8 proc. będzie w latach 2011/15 najszybciej rozwijającym się operatorem spożywczym wśród największych sieci handlowych na świecie, wyprzedzając Metro AG, Wal-Mart oraz Carrefour.

Tesco będzie najszybciej rosnącą siecią handlową
W 2015 r. obroty Tesco będą wynosić ok. 98,29 mld euro

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 14-03-2012, 23:12

Mimo, że Tesco jest najszybciej rozwijającą się siecią, Wal-Mart nadal będzie największym globalnym detalistą o obrotach wynoszących 386,721 mld euro w 2015 roku (CAGR wynosi 4,85 proc.). Jest to niemal trzykrotna wartość sprzedaży Carrefour - 133,984 mld euro w tym samym okresie (4,21 proc. CAGR), podczas gdy obroty Tesco będą wynosić ok. 98,29 mld euro, a Metro AG - 81,12 mld euro (CAGR = 5,03 proc.).

- Kluczem do wzrostu dla tych globalnych detalistów będzie obecność na właściwych rynkach w odpowiednim czasie. Sieci te w coraz większym stopniu polegają na rynkach wschodzących, aby utrzymać silny wzrost. Sprzedaż za granicą będzie napędzana przez choćby takie rynki, jak Chiny, Ameryka Łacińska, Turcja i Indonezja. Handlowi giganci przewidują osiągnąć dwucyfrowy wzrost w wielu z nich w ciągu najbliższych trzech lat - powiedziała Joanne Denney-Finch, dyrektor zarządzająca IGD.

Jak czytamy w raporcie, Tesco będzie rozwijało się na rynku rodzimym poprzez ponowne skupienie się na jakości, poprawie serwisu i obniżeniu cen. Na rynkach międzynarodowych kluczowym elementem w strategii wzrostu Tesco będą działania, które przyniosły już sukces koncepcji w Wielkiej Brytanii, takich jak sklepy typu Express czy program Clubcard.

Silne międzynarodowe perspektywy rozwoju ma także sieć Wal-Mart. Firma będzie nadal rozwijać swoją globalną strategię e-commerce. Powołano nawet nowy globalny zespół w celu zbudowania lojalności konsumentów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Międzynarodowy rozwój będzie także kluczem do sukcesu Metro AG, która planuje podbój choćby Indonezji. Jeden z punktów strategii zakłada także zwiększenie nacisku na koncept cash&carry, który rozwijany jest na takich rynkach, jak: Bułgaria, Polska, Rumunia, Ukraina. W planach jest rozwój tego modelu w Rosji i na innych rynkach.

Czwarty z gigantów - francuski Carrefour - ma nowego prezesa, Georgesa Plassata, który ma poprowadzić sieć do zwiększenia sprzedży, poprzez wspieranie krajowego wzrostu z większym naciskiem na cenę. W 2012 r. Carrefour zredukuje wydatki inwestycyjne o ok. 30 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, ale poziom inwestycji nie ulegnie zmianie na rynkach wschodzących takich jak Chiny, Brazylia i Indonezja.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Georges Plassat RSS ALERT    /    Joanne Denney-Finch RSS ALERT    /    IGD RSS ALERT    /    Wal-Mart RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Metro AG RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • karty tesco 2012-03-14 15:07:53
    od jakiegos czasu tesco bardzo podwyzszyla ceny produktow ,gdzie niaktóre np. kosmetyki sa drozsze naweto ok.5 zł, to samo jest ze spozywka,a to dlatego ze coraz wiecej osob ma karty tescko ,tylko ze te rabaty z punktow sa takie ze za pol roku mozna przy duzych zakupach uzbierac jedyne 5-6 zł,w tesco zdecydowanie drogo płacimy
  • jot 2012-03-14 20:59:23
    A ludzie w TESCo tracą pracę na potęgę. Kluczowi specjaliści odchodzą więc nie wróżę najlepiej tej sieci.
  • Adam 2012-03-15 11:16:40
    To, że sieci już podwyższają ceny produktów spożywczych to było wiadomo dawno, że tak będzie. Najpierw niższymi cenami wyrugowali małe sklepy, teraz kiedy mały handel umarł podnosi ceny. Utargi i tak wywożą do Anglii. A w Polsce bezrobocie rośnie. Chyba nasi politycy będą utrzymywać bezrobotnych ze swoich horendalnych zarobków.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.