Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco będzie rozszerzać markę własną Finest o kolejne kategorie

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2014, 17:57
Tesco będzie rozszerzać markę własną Finest o kolejne kategorie
Anna Grabowska, wiceprezes Tesco Polska, dyrektor Działu Zakupów Żywności

- Przetestowaliśmy rynek i nasze produkty Finest cieszą się powodzeniem. Docelowo będziemy chcieli rozszerzać gamę tych produktów o kolejne kategorie, wzorując się zmianami na rynku angielskim oraz na rynkach Europy Centralnej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Grabowska, wiceprezes Tesco Polska, dyrektor Działu Zakupów Żywności.

Jak wyglądają plany rozwoju marek własnych Tesco?

W tej chwili marki własne - odświeżone Tesco Value, Tesco oraz Tesco Finest - stanowią w Tesco około 30 proc. całkowitej sprzedaży. W niektórych krajach europejskich, w których jesteśmy obecni, ten udział sięga 50 proc. Myślę, że w ciągu kilku lat jesteśmy w stanie dojść do takiego poziomu również w Polsce. Marka własna rośnie corocznie o kilka procent i tego trendu nie da się zatrzymać. Już teraz, w niektórych kategoriach udział marek własnych przekracza 50 proc. Są to np. owoce, warzywa, mięso, lekka chemia gospodarcza, rozumiana jako papiery toaletowe i ręczniki kuchenne. Oczywiście są też takie kategorie, w których dominują marki producentów.

Co z rozwojem marki własnej premium, czyli Tesco Finest? Czy w najbliższym czasie Tesco zamierza rozszerzać liczbę produktów i kategorii oferowanych pod tą marką?

Tesco Finest to najwyższy poziom naszej hierarchii marek własnych. Jest to marka premium, do której produkty kwalifikują się poprzez wyjątkową recepturę, miejsce pochodzenia, lub technologię wytwarzania.

Marka ta jest obecna w Wielkiej Brytanii od dłuższego czasu. W zeszłym roku została odświeżona, oraz rozszerzona o nowe produkty, które spełniają nasze kryteria. W tej chwili na rynku angielskim oferujemy pod marką Tesco Finest ponad tysiąc produktów. Jeśli chodzi o rynki Europy Centralnej, to w Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech sprzedajemy już szerszą gamę produktów Finest.

W Polsce jesteśmy w kategoriach, które są bardziej postrzegane jako kategorie premium, takich jak np. wina. Przetestowaliśmy rynek i nasze produkty Finest cieszą się powodzeniem. Docelowo będziemy chcieli rozszerzać gamę tych produktów o kolejne kategorie. Wzorując się zmianami na rynku angielskim oraz rynkach Europy Centralnej, gdzie wcześniej weszliśmy z marką Finest, możemy określić najbardziej prawdopodobne kategorie, w których marka premium byłaby popularna także w Polsce. Są to sery, herbaty, czekolady, słodycze i kawy.

Czy zakończenie prac nad udoskonaleniem Tesco Value oznacza, że teraz mocniej skupicie się na pozostałych markach własnych?

W ciągu najbliższych lat cały czas będziemy stawiać zarówno na Tesco Value, jak i na pozostałe nasze marki własne. Wszystkie marki własne są ważne, ale na swój sposób najważniejsza jest dla nas marka Tesco, bo ona obrazuje naszą podstawową działalność. To jest standard jakościowy, poziom cenowy, który my jako Tesco rozwijamy i wspieramy. Marka Value jest dobrą kombinacją jakość i ceny, a marka Finest to drugi koniec całego spektrum. Zdecydowaną większość obrotu generuje jednak marka Tesco. Cały czas uważnie analizujemy potrzeby klientów i odpowiadamy na nie nowymi produktami Tesco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jak 22-10-2014, 12:33:
Lider Praice miał same marki własne , dopiero przed sprzedażą do Tesco wprowadzili brandy, aaa to stąd ten pomysł . hahahahahaha. Szkoda pisać.
  • dostawca kiełbasy 22-10-2014, 12:00:
Marki własne - Plus przez swoje marki własne zwinął się z Polski , Biedronka też miała przez pewien czas 90%marek własnych no ktoś to zmodyfikował imamy 2500 Biedroneczek . Tesco ładuje się w marki własne i skończy jak Plus .
  • srq 21-10-2014, 23:24:
i właśnie widać jak to zamiłowanie do Finest skończyło się w UK, zresztą i w PL zadowalający CGM na markach Tesco w większości jest tylko w głowach zarządu, a cała reszta musi udawać, że jest to super rozwiązanie i ekstra oferty od GFS, które można w znacznej częsci lokalnie znaleźć dużo taniej..

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH