Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Technologia OptimEyes pozwoli Tesco na rozpoznawanie twarzy klientów w kolejce do kasy

  • Autor: PAP
  • Data: 03-11-2013, 21:58
Tesco będzie skanować twarze klientów aby zaproponować im odpowiednią ofertę reklamową

Sieć supermarketów Tesco instaluje technologię OptimEyes, pozwalającą dzięki skanowi twarzy odczytać płeć klientów w kolejce do kasy i podzielić ich na trzy grupy wiekowe, by trafić do nich z właściwą ofertą reklamową i wyświetlić ją na monitorze.

W ten sposób klienci, stojąc w kolejce do kasy, będą oglądali serię dziesięciosekundowych reklam zaadresowanych specjalnie dla nich. W pierwszej kolejności OptimEyes zostanie zainstalowana w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy.

Według tygodnika "Sunday Telegraph" nowa technologia uwzględnia także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący Red Bull stawiający ich na nogi, a grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje kulinarne.

"OptimEyes to pomysł nasuwający skojarzenia z +Raportem mniejszości+, ale technologia może zmienić oblicze handlu detalicznego" - sądzi jej twórca Simon Sugar, liczący na masowe upowszechnienie wynalazku. (W filmie "Raport mniejszości" Stevena Spielberga bohater wchodzący do centrum handlowego jest rozpoznany jako konkretny klient i witany głosami, oferującymi mu nowe towary.)

Nowa technologia nie działa jak kamera uliczna (nie magazynuje obrazów) i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę - wyjaśnia gazeta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KLIENTKA WARZYWNIAKA 04-11-2013, 18:06:
... i dlatego warzywniak u Pana Kazia rzecz święta ;)) i oby się mnożyły jak grzyby po deszczu , trzeba inwestować w rodzime firmy, a wielkim graczom mówię stanowcze NIEEE
  • Bojkot na FB 04-11-2013, 10:13:
to wiem już czym dodatkowo będę się sugerował wybierając sieć w której będę robił zakupy. Tesco jeżeli ma takie zapędy to moja noga tam więcej niepostanie...!!
  • lemonka 04-11-2013, 08:48:
W czasach wszechogarniającego podsłuchu i podglądactwa proponuję wchodzić do takich placówek (Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji. )

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH