Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Tesco chce przegonić w Polsce sieć Biedronka

Chcemy być największą siecią handlową pod względem wartości obrotów ze sprzedaży w Polsce. Mam tu na myśli całe obroty związane tak ze sprzedażą produktów FMCG, jaki i artykułów przemysłowych oraz tekstylnych - zadeklarował Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska.

Tesco chce przegonić w Polsce sieć Biedronka
na zdjęciu: Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska

Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
Data: 25-11-2010, 21:15

Oznacza to, że Tesco chce wyprzedzić pod względem sprzedaży należącą do Jeronimo Martins sieć dyskontów Biedronka. - Sieć Biedronka to nasz główny konkurent na polskim rynku - mówi Tomaszewski. Jednak różnice w obrotach obu sieci w Polsce są potężne w 209 r. Tesco miało  ponad 9 mld zł obrotów, a Biedronka ponad 16,8 mld zł.

Atutem Tesco w walce o prym w polskim handlu ma być o wiele bogatszy asortyment niż ten, który oferują placówki portugalskiego dyskontera.

- Biedronki mają zupełnie inną strukturę asortymentu. Skupiają się na sprzedaży żywności i innych produktów FMCG, nie ma tam właściwie działów z artykułami przemysłowymi i tekstylnymi, które w naszych placówkach są mocno rozbudowane - wyjaśnia prezes Tesco Polska. - Nie jesteśmy w stanie wyprzedzić Biedronki pod względem liczby sklepów i sprzedaży produktów FMCG, ale pod względem całych obrotów ze sprzedaży, tak.

Ryszard Tomaszewski nie chciał powiedzieć, kiedy według prognoz Tesco mogłoby to nastąpić. - Trudno mówić o terminach, takie są moje ambicje - zaznacza prezes.

- Oczywiście, mamy swoje prognozy, ale nie chcemy o tym teraz mówić - dodajeFirma podała, że w ciągu 15 lat działalności w naszym kraju zainwestowała w Polsce blisko 10 mld zł. Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

Jednym ze sposobów Tesco na prześcignięcie Biedronki ma być dynamiczny rozwój sieci w Polsce. - W przyszłym roku chcemy podwoić liczbę otwarć sklepów. Trudno mi jednak powiedzieć czy będzie to 85 czy 105 sklepów. To zależy od sytuacji na rynku i tempa wydawanych pozwoleń na budowę - wyjaśnia prezes Tesco.

Jednocześnie dodaje, że w przyszłym roku wydatki na rozwój Tesco w Polsce wyniosą kilkaset milionów złotych. - Będzie to z pewnością ponad 0,5 miliarda złotych - mówi Ryszard Tomaszewski. I dodaje: - Będziemy się dynamicznie rozwijać, głównie poprzez rozwój organiczny, ale nie wykluczamy również przejęć.

Jednocześnie zaznaczył, że Tesco jest w tej chwili jedyną siecią, która otwiera kilka nowych hipermarketów rocznie.

więcej informacji:

Ryszard Tomaszewski RSS ALERT    /    Czesław Grzesiak RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • ojciec derektor 2010-11-25 16:28:16
    O żesz! Co artykuł to Rysiu! Znowu zaczął. Sprawdzę czy go nie ma w garażu
  • Hui Wam Woko 2010-11-25 16:30:47
    Bo ten portal jest tak prowadzony jakby odbywały się jakieś dni tutaj. Były dni Carrefoura, Mispolu, Eurocashu, Emperii, Pamapolu, Dudy to teraz mamy dzień Tesco.
  • Obywatel 2010-11-25 17:04:51
    Tak....a świastak zawija w sreberka.....
  • rick 2010-11-25 19:31:15
    tak, tak to jeszcze musi otworzyć 1300 sklepów. Asortyment w Tesco faktycznie szeroki, ale jakość to pojęcie w tej sieci nieznane.
  • Olek 2010-11-25 20:25:27
    Zgadza się asortyment jakościowo jest o jakieś 15% gorszy jak w Biedronka. Co prawda nie każdy konsument to zauważa...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.