REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco chce przegonić w Polsce sieć Biedronka

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2010, 21:15
Tesco chce przegonić w Polsce sieć Biedronka
na zdjęciu: Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska

Chcemy być największą siecią handlową pod względem wartości obrotów ze sprzedaży w Polsce. Mam tu na myśli całe obroty związane tak ze sprzedażą produktów FMCG, jaki i artykułów przemysłowych oraz tekstylnych - zadeklarował Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska.

REKLAMA

Oznacza to, że Tesco chce wyprzedzić pod względem sprzedaży należącą do Jeronimo Martins sieć dyskontów Biedronka. - Sieć Biedronka to nasz główny konkurent na polskim rynku - mówi Tomaszewski. Jednak różnice w obrotach obu sieci w Polsce są potężne w 209 r. Tesco miało  ponad 9 mld zł obrotów, a Biedronka ponad 16,8 mld zł.

Atutem Tesco w walce o prym w polskim handlu ma być o wiele bogatszy asortyment niż ten, który oferują placówki portugalskiego dyskontera.

- Biedronki mają zupełnie inną strukturę asortymentu. Skupiają się na sprzedaży żywności i innych produktów FMCG, nie ma tam właściwie działów z artykułami przemysłowymi i tekstylnymi, które w naszych placówkach są mocno rozbudowane - wyjaśnia prezes Tesco Polska. - Nie jesteśmy w stanie wyprzedzić Biedronki pod względem liczby sklepów i sprzedaży produktów FMCG, ale pod względem całych obrotów ze sprzedaży, tak.

Ryszard Tomaszewski nie chciał powiedzieć, kiedy według prognoz Tesco mogłoby to nastąpić. - Trudno mówić o terminach, takie są moje ambicje - zaznacza prezes.

- Oczywiście, mamy swoje prognozy, ale nie chcemy o tym teraz mówić - dodajeFirma podała, że w ciągu 15 lat działalności w naszym kraju zainwestowała w Polsce blisko 10 mld zł. Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

Jednym ze sposobów Tesco na prześcignięcie Biedronki ma być dynamiczny rozwój sieci w Polsce. - W przyszłym roku chcemy podwoić liczbę otwarć sklepów. Trudno mi jednak powiedzieć czy będzie to 85 czy 105 sklepów. To zależy od sytuacji na rynku i tempa wydawanych pozwoleń na budowę - wyjaśnia prezes Tesco.

Jednocześnie dodaje, że w przyszłym roku wydatki na rozwój Tesco w Polsce wyniosą kilkaset milionów złotych. - Będzie to z pewnością ponad 0,5 miliarda złotych - mówi Ryszard Tomaszewski. I dodaje: - Będziemy się dynamicznie rozwijać, głównie poprzez rozwój organiczny, ale nie wykluczamy również przejęć.

Jednocześnie zaznaczył, że Tesco jest w tej chwili jedyną siecią, która otwiera kilka nowych hipermarketów rocznie.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Olek 25-11-2010, 20:25:
Zgadza się asortyment jakościowo jest o jakieś 15% gorszy jak w Biedronka. Co prawda nie każdy konsument to zauważa...
  • rick 25-11-2010, 19:31:
tak, tak to jeszcze musi otworzyć 1300 sklepów.
Asortyment w Tesco faktycznie szeroki, ale jakość to pojęcie w tej sieci nieznane.
  • Obywatel 25-11-2010, 17:04:
Tak....a świastak zawija w sreberka.....

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH