Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco chce uruchamiać sprzedaż internetową w mniejszych miejscowościach

  • Autor: newseria.pl
  • Data: 26-07-2012, 09:59
Tesco chce uruchamiać sprzedaż internetową w mniejszych miejscowościach
Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco

Po Warszawie i Wrocławiu Tesco uruchomi w Łodzi serwis internetowy umożliwiający klientom zakupy z wykorzystaniem internetu. Zamówienie towarów w sieci z dostawą do domu będzie możliwe już w tym tygodniu. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, zainteresowanie klientów nową usługą w każdym z trzech miast jest tak duże, że planowane jest uruchomienie serwisu ezakupy w kolejnych miastach i to szybciej niż pierwotnie zakładano.

- Po Łodzi myślimy o Poznaniu, o Krakowie, Gdańsku, ale też mniejsze miejscowości są w naszym zasięgu i uważamy, że tam również jest miejsce dla naszego nowego programu ezakupy - mówi Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco.

Serwis ezakupy udostępniono pod koniec czerwca klientom w Warszawie. Wrocławianie mogą korzystać z serwisu od dwóch tygodni.

- Zastanawialiśmy się, co spowoduje, że klienci będą chętniej korzystać z tej formy. Najważniejsze dla nich okazało się to, że towary cięższe, takie jak 5-litrowa woda, mogą mieć dostarczone do domu. Poza tym Polacy nie chcą stać w korkach, wolą ten czas, który stracą na dojazd do sklepu, wykorzystać inaczej i między innymi w czasie Euro 2012 z tego powodu rosła nam wyraźnie sprzedaż z wykorzystaniem internetu - wyjaśnia wiceprezes Tesco.

Początki działalności wskazują, że zapotrzebowanie na takie usługi w dużych miastach jest coraz większe.

- Pierwsze nasze doświadczenia wskazują, że w Warszawie zakupy z wykorzystaniem internetu cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Tak dużym, że w jakimś stopniu przerosło to nasze oczekiwania. Uznaliśmy, że musimy szybciej rozwinąć tę formę sprzedaży - mówi wiceprezes Tesco.

Według planów Tesco, do końca roku serwis ezakupy będzie działać w 8 miastach Polski. Jak podkreśla Czesław Grzesiak, dzięki dobrze rozwiniętej sieci tradycyjnych hipermarketów, firma jest dobrze przygotowana, by wejść do kolejnych miast i miejscowości. W dodatku - zaznacza - koszty tego przedsięwzięcia są marginalne.

- W sytuacji takiej firmy, jak Tesco, która już poniosła nakłady na budowę magazynów, sklepów, na budowę logistyki, skorzystanie z internetu jest przedsięwzięciem o niewysokich kosztach. Placówki są, mamy towar w tych placówkach, mamy pracowników. Cała sprawa polega na odebraniu zamówienia od klienta, który chce, żebyśmy mu przywieźli towar do domu i na dobrym zorganizowaniu dowozu - wyjaśnia wiceprezes Tesco.

Jego zdaniem duży sukces serwisu ezakupy w Warszawie i Wrocławiu świadczy również o tym, że zastosowane rozwiązania są przyjazne dla klientów.

- Cena, jaką klient musi zapłacić za produkt, jest taka sama jak na półce w sklepach Tesco. Zamówienie składamy i następnego dnia powinniśmy dostać do domu produkty, które charakteryzują się wysoką jakością i świeżością - wymienia Grzesiak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH