REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco chce utrzymać pozycję w Polsce

  • Autor: just-food.com
  • Data: 22-04-2013, 22:43
Tesco chce utrzymać pozycję w Polsce

Prezes Grupy Tesco Philip Clarke zapowiedział w rozmowie z analitykami, że jego firma będzie chciała wykorzystać posiadane "umiejętności i skalę", aby zwiększać sprzedaż na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA
Jednocześnie zapowiedział, że Tesco będzie inwestować przede wszystkim na tych rynkach, na których będzie w stanie najszybciej budować przewagę, przy jednoczesnym „zwiększaniu zysków" na rynkach bardziej dojrzałych.

Tesco chce być liderem w wielokanałowej sprzedaży na tych rynkach, na których już działa.

Prezes Tesco podzielił rynki, na których jest obecne Tesco na trzy grupy. Do pierwszej z nich zaliczył Korę, Malezję i Tajlandę. To według niego rynki z największym potencjałem dla rozwoju biznesu Tesco, np. w Malezji jest jeszcze możliwość otwierania hipermarketów.

Druga grupa państw to Polska, Czechy, Węgry, Polska i Słowacja. Na tych rynkach Tesco chce utrzymać swoją pozycję i jednocześnie zwiększyć zyski, korzystając z posiadanych "umiejętności i skali prowadzonego biznesu". Chodzi m.in. o lepsze wykorzystanie możliwości wspólnych zakupów i dystrybucji. Firma chce inwestować w koncept convenience i sprzedaż internetową. Jak podkreślił Philip Clarke priorytetem w przypadku tych rynków jest „poprawa zysków".

Trzecia grupa krajów to Indie, Chiny i Turcja, czyli kraje w których Tesco widzi duży potencjał do rozwoju w dłuższej perspektywie.

Jednocześnie zaznaczył, że rynek europejski „pozostaje atrakcyjny" dla Tesco, niestety z powodu sytuacji ekonomicznej w regionie wyniki są „mocno rozczarowujące".

Zdaniem szefa Tesco, to rynek węgierski i słowacki okazały się najbardziej odporne na gospodarcze zawirowania. W przypadku Czech, Turcji i Polski brytyjska sieć mocno odczuła „zwiększoną aktywność konkurentów".

W rezultacie cele Tesco w Europie zmieniły się trochę. Firma wprowadza większą dyscyplinę w wydatkach inwestycyjnych skupiając się na głównym celu, czyli utrzymaniu udziałów w rynku i poprawie zysków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH