Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco chce złapać w Polsce inwestycyjny wiatr w żagle i otwierać więcej sklepów

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 07-08-2014, 14:56
Tesco chce złapać w Polsce inwestycyjny wiatr w żagle i otwierać więcej sklepów
Mam nadzieję, że kolejnych latach przyspieszymy tempo rozwoju i będziemy otwierać podobną liczbę sklepów co jeszcze 3-4 lata temu, z naciskiem na mniejsze placówki - mówi Dariusz Nowaczyk, dyrektor Działu Rozwoju Nowych Inwestycji Tesco Polska. Fot. PTWP SA

- Kryzys w mniejszy lub większy sposób dotknął całą naszą gospodarkę, ale obecnie sytuacja się poprawia. Widać to m.in. w wynikach sprzedaży naszej sieci - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Nowaczyk, dyrektor Działu Rozwoju Nowych Inwestycji Tesco Polska.

Tesco chce nadal się rozwijać w Polsce. - W tym roku, tak jak poprzednim otworzymy kilkanaście sklepów, w tym dwa hipermarkety. Pozostałe placówki będą to supermarkety o powierzchni ok. 1000 mkw. powierzchni, zlokalizowane głównie w mniejszych miastach. Jeden z zaplanowanych do otwarcia hipermarketów już ruszył w Ostrołęce. Drugi rozpocznie swoją działalność jesienią w Starachowicach. Skupimy się głównie na otwieraniu mniejszych sklepów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dariusz Nowaczyk.

- Jestem pewien, że pozytywny trend w rozwoju sprzedaży Tesco utrzyma się w kolejnych miesiącach. Mam nadzieję, że kolejnych latach przyspieszymy tempo rozwoju i będziemy otwierać podobną liczbę sklepów co jeszcze 3-4 lata temu, z naciskiem na mniejsze placówki - dodaje

Jednocześnie - jak zapewnia Dariusz Nowaczyk - jednym z głównych priorytetów rozwoju Tesco w Polsce pozostanie handel internetowy. - Systematycznie zwiększamy zasięg naszego sklepu internetowego. Zakupy w Tesco EZakupy mogą robić już nie tylko mieszkańcy największych miast, ale także mniejszych np. Częstochowy - wyjaśnia dyrektor Działu Rozwoju Nowych Inwestycji Tesco Polska.

Przedstawiciel sieci pytany, czy Tesco zdecydowało o wejściu w Polsce w format sklepów osiedlowych i convenience stwierdził, że "sieć analizuje wszelkie rozwiązania i formaty, które mogłyby być korzystne dla firmy".

Dariusz Nowaczyk pytany o rynek nieruchomości pod inwestycje handlowe stwierdził, że "niezwykle dynamiczna ekspansja sieci handlowych w ostatnich latach doprowadziła do sytuacji, w której na rynku pozostały głównie działki "trudne" lub bardzo drogie, w obu wypadkach ryzyko lub zbyt wysokie koszty znacznie wydłużają proces podejmowania decyzji, co do potencjalnego zakupu i realizacji inwestycji." - Na szczęście jest jeszcze trochę atrakcyjnych lokalizacji, w których można otworzyć nowe sklepy. Część takich działek mamy już w naszym portfolio - wyjaśnia przedstawiciel Tesco Polska.

Jednocześnie przedstawiciel Tesco zwrócił uwagę, że coraz bardziej dynamicznie rozwija się rynek najmu powierzchni handlowych. Tym samym sklepy Tesco w mniejszych formatach mogą częściej pojawiać się w atrakcyjnych lokalizacjach pod wynajem.

Tesco Polska zarządza obecnie ponad 450 sklepami. W roku finansowym 2013/14 sieć uruchomiła 12 sklepów, w tym sześć nowych hipermarketów (w tym dwa kompaktowe), a także sześć supermarketów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.