REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco chce zwiększyć powierzchnię handlową w naszym regionie z 2,2 do 4,1 mln mkw.

  • Autor: Reuters/.gazeta.pl/rp.pl
  • Data: 23-11-2010, 15:11
Tesco chce zwiększyć powierzchnię handlową w naszym regionie z 2,2 do 4,1 mln mkw.

Brytyjska sieć handlowa planuje w ciągu pięciu lat podwoić powierzchnię sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej. Tesco chce również przyspieszyć uruchamianie mniejszych formatów - podał Reuters.

REKLAMA

Tesco chce do 2014-15 r. zwiększyć powierzchnię sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej do 4,1 mln metrów kwadratowych z obecnych 2,2 mln.

Plany ekspansji sieci obejmują otwarcie większej liczby hipermarketów o powierzchni powyżej 5 tysięcy mkw., jednak rozwój będzie opierał się głównie na mniejszych sklepach.

Tesco chce rewitalizować także hipermarkety oraz rozwijać koncept sklepu Tesco Extra. Po odnowieniu czterech z nich w ostatnim czasie tygodniowa sprzedaż wzrosła 19 proc. zaś liczba klientów o 14 proc. Plan inwestycyjny zakłada otwieranie kolejnych hipermarketów o powierzchni ponad 65 tys. mkw., ale także mniejszych z 2-4 tys. mkw. oraz niewielkich sklepów w formacie Tesco Express.

Jak portalspozywczy.pl informował pod koniec października polski oddział sieci Tesco przekroczy tegoroczny plan otwarć o 10 proc. To oznacza, że operator otworzy w naszym kraju ponad 50 placówek, podobnie plany Tesco ma na następne lata.

 - Myślę, że do końca roku liczbę tę uda się zwiększyć o przynajmniej 10 proc. Zaś w kolejnych latach liczba nowych sklepów będzie nie mniejsza niż w roku 2010 - mówił naszemu portalowi  Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

Od początku roku finansowego (do 25 października) Tesco uruchomiło w Polsce 17 sklepów, w tym 4 hipermarkety. - Zgodnie z naszymi założeniami, większość nowych sklepów przypada na drugą połowę roku. To 40 kolejnych sklepów i 1200 nowych miejsc pracy  - zapowiadał Czesław Grzesiak.

Obecnie brytyjska sieć ma około 850 sklepów w Czechach, Polsce, Turcji, na Słowacji i na Węgrzech, w których w roku obrotowym zakończonym w lutym 2010 roku sprzedała towary o wartości 7,6 miliarda funtów, co odpowiada około 12 proc. całkowitej sprzedaży Grupy.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH