Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Tesco i Grupa Metro przegapiły trend na lokalność w Europie Środkowo-Wschodniej

Zdaniem analityków LZ Retatilytics, m.in. Tesco, oraz Metro Cash & Carry, silnie scentralizowane wielonarodowe firmy, są przykładem detalistów, którzy przegapili trend na lokalność i mają sporo do odrobienia.

Tesco i Grupa Metro przegapiły trend na lokalność w Europie Środkowo-Wschodniej
Tesco, fot. Paweł Pawłowski

Handel detaliczny w Europie Środkowo-Wschodniej rośnie dwukrotnie szybciej niż w Europie Zachodniej. Eksperci LZ Retailytics prognozują roczną stopę wzrostu dla tego regionu na poziome 6,9 proc. do 2022 roku, podczas gdy reszta Europy wzrośnie tylko o 2,9 proc.

Jak zauważają eksperci, rosnące dochody mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej doprowadziły do wzrostu cen produktów i w konsekwencji spowodowały zmiany w preferencjach konsumenckich, Akcent przesunął się na jakość.

Kolejną zauważalną tendencją jest coraz śmielsze wykorzystywanie obszarów wiejskich, które, dotychczas były traktowane „po macoszemu”, a teraz stają coraz bardziej atrakcyjne dla zorganizowanego detalu. Jednak przepaść między konsumentami wiejskimi a miejskimi wciąż jest duża i wymaga zróżnicowanej koncepcji sprzedaży – zauważają analitycy.

Czytaj więcej na Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

LZ Retailytics RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Metro Group AG RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    Europa Środkowo-Wschodnia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.84.243.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.