Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco i PKN Orlen zyskają na wspólnym projekcie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2014, 07:36
Tesco i PKN Orlen zyskają na wspólnym projekcie
Sklep Tesco Express na stacji PKN Orlen w Warszawie. fot. Żelazna Studio

Według analityków nawiązanie współpracy przez sieć Tesco i PKN Orlen, to krok w dobrym kierunku i w dłuższej perspektywie może przynieść zyski obu firmom. Projekt dobrze wpisuje się w strategie rozwoju obu firm, jednak rodzi wiele pytań i problemów, z którymi spółki muszą sobie poradzić - wynika z komentarzy analityków uzyskanych przez serwis portalspozywczy.pl.

Przez 12 miesięcy sieć Tesco i PKN Orlen będą testować na polskich stacjach koncernu paliwowego sklepy pod szyldem Tesco Express. W najbliższych miesiącach powstanie 10 takich placówek, które będą łączyć sklep convenience oraz bistro z kawą i gorącymi przekąskami. Projekt maa pokazać władzom obu firm, czy warto rozwijać współpracę na szerszą skalę. Placówki Tesco Express powstaną w Warszawie, Łodzi i Krakowie. Pierwszy sklep ruszył pod koniec października na stacji benzynowej przy ul. Bennetta 2 w Warszawie.

Zdaniem analityków projekt PKN Orlen i Tesco ma uzasadnienie nie tylko z punktu finansowego, ale także wizerunkowego. Według Kamila Szlagi, analityka Trigon Dom Maklerski S.A. wspólny projekt PKN Orlen i Tesco Polska to - przynajmniej w pierwszej fazie realizacji - projekt bardziej wizerunkowy niż nastawiony na zyski. - Ma on pokazać, że obie firmy są liderami na krajowym rynku. Dzięki współpracy chcą ten ten wizerunek jeszcze wzmocnić. Czy w perspektywie kolejnych lat współpraca przełoży się na zyski? Zobaczymy za rok gdy podsumowane zostaną testy projektu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Szlaga. Przypomnijmy, że firmy w ciągu najbliższego roku chcą testować sklepy Tesco Express na 10 stacjach paliw PKN Orlen.

Zdaniem analityka Trigon Dom Maklerski S.A. obie strony mogą skorzystać na współpracy. - Z jednej strony PKN Orlen chce - zgodnie z nową strategią - zwiększać udziały sprzedaży pozapaliwowej, w sprzedaży detalicznej. Koncern zyska także doświadczonego partnera z ogromnym know-how dotyczącym sprzedaży detalicznej. Sklepy na stacjach zyskają zaś silną markę i nowy, poszerzony asortyment w tym produkty świeże i konkurencyjną cenowo markę własną Tesco. To może ściągnąć na stacje PKN Orlen nowych klientów, ale przede wszystkim pozwoli utrzymać dotychczasowych, którzy już korzystają z oferty stacji i sklepów przy stacjach.

Według Kamila Szlagi dla Tesco współpraca z największym krajowym koncernem naftowym i operatorem stacji, to szansa na rozwój nowego formatu sklepów, w atrakcyjnych lokalizacjach, a także na zwiększenie obrotów na polskim rynku. - Firmy będą mogły dzielić się także wyższymi marżami, które uzyskają ze sprzedaży w ramach podjętej współpracy. To dobra wiadomość dla PKN Orlen, ponieważ na paliwie marże są coraz niższe i na jego sprzedaży jest niezwykle trudno zarabiać. Wyzwaniem dla projektu będzie odpowiednia obsługa logistyczna, która generuje największe koszty, a także dostosowanie asortymentu do lokalizacji i potrzeb konsumenta.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH