Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco i Sainsbury's notują wzrosty w sektorze online

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2013, 14:28
Tesco i Sainsbury's notują wzrosty w sektorze online

Tesco i Sainsbury's zanotowały znaczące różnice w wynikach finansowych. Podczas, gdy Sainsbury's osiągnął 2,1 proc. wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale roku obrotowego, zyski brutto Tesco spadły o 23,5 proc. do 1,387 mld funtów w pierwszej połowie roku. Pomimo 2 proc. wzrostu zakupów grupowych do 35,6 mld funtów, sprzedaż brytyjskiego Tesco (z wyłączeniem benzyny) spadła o 0,5 proc.

W obu przypadkach zauważalne było natomiast wzmocnienie sektora online. W okresie 26 tygodni (od początku roku do 24 sierpnia) Tesco odnotowało 13 proc. wzrost w e-sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Podobnie w Sainsbury's - internetowa sprzedaż produktów spożywczych wzrosła o 15 proc. Sieć supermarketów Tesco swoim zasięgiem obejmuje ponad 50 miast w 9 krajach, i zanotowała 54 proc. wzrost sprzedaży w zakresie e-handlu artykułami spożywczymi.

Firma deklaruje, że jej strategicznym celem jest stworzenie wielokanałowego przywództwa na wszystkich rynkach, na których jest obecna przy jednoczesnym dalszym rozwoju międzynarodowym oraz wzmacnianiu pozycji w Wielkiej Brytanii. W pierwszej połowie roku, 40 tys. klientów zasubskrybowało usługę Tesco - Delivery Saver, natomiast z opcji Click&Colect można już skorzystać w 200 placówkach. Firma umożliwia również zakup ponad 200 tys. produktów non-food w Tesco Direct za pośrednictwem witryn partnerskich.

- Tesco jest jednym z kilku globalnych detalistów, którzy szybko docenili znaczenie e-commerce i dynamicznie wprowadzają innowacyjną ofertę dla klientów w Internecie. Wyniki finansowe każdego roku potwierdzają trend przenoszenia zakupów do sfery on-line, kosztem sklepów tradycyjnych. Nie mam wątpliwości, że inne duże sieci będą sukcesywnie naśladować Tesco w działalności e-commerce. Wiemy jednak z wielu badań, że oferta odbioru własnego w sklepie nie jest wystarczająca dla dzisiejszych konsumentów. Dlatego kolejnym krokiem będzie rozszerzanie i ulepszanie serwisu dostaw produktów - mówi Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jan waw 15-10-2013, 17:21:
Produkty z Tesco/ezakupy są znacznie lepszej jakości niż te które są na półkach sklepowych.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH