Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco i Sainsbury's notują wzrosty w sektorze online

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2013, 14:28
Tesco i Sainsbury's notują wzrosty w sektorze online

Tesco i Sainsbury's zanotowały znaczące różnice w wynikach finansowych. Podczas, gdy Sainsbury's osiągnął 2,1 proc. wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale roku obrotowego, zyski brutto Tesco spadły o 23,5 proc. do 1,387 mld funtów w pierwszej połowie roku. Pomimo 2 proc. wzrostu zakupów grupowych do 35,6 mld funtów, sprzedaż brytyjskiego Tesco (z wyłączeniem benzyny) spadła o 0,5 proc.

W obu przypadkach zauważalne było natomiast wzmocnienie sektora online. W okresie 26 tygodni (od początku roku do 24 sierpnia) Tesco odnotowało 13 proc. wzrost w e-sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Podobnie w Sainsbury's - internetowa sprzedaż produktów spożywczych wzrosła o 15 proc. Sieć supermarketów Tesco swoim zasięgiem obejmuje ponad 50 miast w 9 krajach, i zanotowała 54 proc. wzrost sprzedaży w zakresie e-handlu artykułami spożywczymi.

Firma deklaruje, że jej strategicznym celem jest stworzenie wielokanałowego przywództwa na wszystkich rynkach, na których jest obecna przy jednoczesnym dalszym rozwoju międzynarodowym oraz wzmacnianiu pozycji w Wielkiej Brytanii. W pierwszej połowie roku, 40 tys. klientów zasubskrybowało usługę Tesco - Delivery Saver, natomiast z opcji Click&Colect można już skorzystać w 200 placówkach. Firma umożliwia również zakup ponad 200 tys. produktów non-food w Tesco Direct za pośrednictwem witryn partnerskich.

- Tesco jest jednym z kilku globalnych detalistów, którzy szybko docenili znaczenie e-commerce i dynamicznie wprowadzają innowacyjną ofertę dla klientów w Internecie. Wyniki finansowe każdego roku potwierdzają trend przenoszenia zakupów do sfery on-line, kosztem sklepów tradycyjnych. Nie mam wątpliwości, że inne duże sieci będą sukcesywnie naśladować Tesco w działalności e-commerce. Wiemy jednak z wielu badań, że oferta odbioru własnego w sklepie nie jest wystarczająca dla dzisiejszych konsumentów. Dlatego kolejnym krokiem będzie rozszerzanie i ulepszanie serwisu dostaw produktów - mówi Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jan waw 15-10-2013, 17:21:
Produkty z Tesco/ezakupy są znacznie lepszej jakości niż te które są na półkach sklepowych.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 558) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH