Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco inwestuje w ograniczenie emisji CO2

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-12-2008, 21:03

W 2007 roku Tesco w Polsce ograniczyło emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 5 proc., a do końca 2008 roku ograniczy ją o kolejne 10 proc. (*liczone jako ograniczenie emisji CO2 na każdy metr kwadratowy powierzchni sklepów i centrów dystrybucyjnych). Będzie to możliwie m.in. dzięki zmniejszeniu poboru energii w sklepach, biurach i centrach dystrybucyjnych sieci.

Tesco w Polsce wypracowało własny program zmniejszania wpływu na środowisko naturalne. W 2000 roku Grupa Tesco zobowiązała się do obniżenia emisji dwutlenku węgla na 1 metr kwadratowy powierzchni we wszystkich sklepach i centrach dystrybucyjnych na świecie o 50 proc. do końca 2020 roku. W ramach realizacji tego celu Grupy, Tesco w Polsce zobowiązało się ograniczyć emisję CO2 o 10 proc. do końca lutego 2009 roku.

Specyfika handlu detalicznego sprawia, że najwięcej dwutlenku węgla (ok.60%) emitowane jest do atmosfery w wyniku zużycia energii w sklepach. Pozostała część uwalnia się za sprawą działania sprzętu chłodniczego, zużycia paliwa przy transporcie towarów oraz w wyniku spalania gazu ziemnego i płynnego. Dlatego też, Tesco w pierwszej kolejności podjęło działania ograniczające pobór energii elektrycznej w całej sieci.

Najważniejszym punktem zmniejszania emisji CO2 przez Tesco, jest budowa energooszczędnych sklepów. Pod koniec 2006 roku, Tesco wybudowało w Zdzieszowicach pierwszy w Polsce sklep, który korzysta z alternatywnych źródeł energii (słońca, wiatru, wewnętrznej temperatury ziemi). Efektywność rozwiązań zastosowanych przez Tesco w Zdzieszowicach badali m.in. naukowcy z Politechniki Poznańskiej. Jak się okazało, w ciągu każdego roku, sklep ten zaoszczędzi 17proc. energii elektrycznej i 40 proc. gazu, co jest równoważne z ograniczeniem emisji CO2 do atmosfery o 40 ton. Obecnie Tesco posiada już 5 takich energooszczędnych sklepów - oprócz Zdzieszowic - w Garwolinie, Lubartowie, Nowym Mieście Lubawskim i Grudziądzu.

W ramach dalszego zmniejszania poboru energii, Tesco całkowicie wymieniło oświetlenie we wszystkich swoich sklepach na energooszczędne. Proces wymiany zakończył się we wrześniu br., a wymiana oświetlenia w całej sieci pozwoliła zmniejszyć emisję CO2 o 7,5 tysiąca ton rocznie.

Pozostałe proekologiczne rozwiązania wprowadzone na szeroką skalę przez Tesco, to m.in. czujniki ruchu w sklepach, biurach i centrach dystrybucyjnych, pokrywy na meblach chłodniczo-mrożących w sklepach, optymalizacja łańcucha dostaw, aby samochody zużywały jak najmniej paliwa, a także przeprowadzenie szkoleń dla wszystkich pracowników w zakresie oszczędzania energii. Np. w ramach programu „Lider Energii" w każdym sklepie Tesco znajduje się osoba, która pełni funkcję lidera ds. oszczędności energii: sprawdza sprawność sprzętów elektrycznych, zgłasza awarię, wyłącza nieczynne urządzenia, promuje odpowiednie zachowania personelu. W ubiegłym roku szkolenia te zapewniły Tesco prawie 50 proc. oszczędności liczone w stosunku do całorocznego celu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.