Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco, Lidl i Aldi walczą na brytyjskim rynku

  • Autor: portalspozywczy.pl/Reuters
  • Data: 09-10-2015, 12:15
Tesco, Lidl i Aldi walczą na brytyjskim rynku
Fot. PTWP

Tesco, największa brytyjska sieć handlowa, od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Jednym z nich jest rosnąca konkurencja ze strony niemieckich dyskontów, Lidla i Aldiego, na terenie Wielkiej Brytanii.

Reuters podaje, że Tesco znacznie straciło swoją pozycję na rodzimym rynku, w szczególności z powodu ekspansji zagranicznej i rozproszenia biznesu, nie reagując tym samym na rosnącą konkurencję ze strony niemieckich sieci dyskontowych – Lidla oraz Aldiego.

Plan wyprowadzania sieci z kryzysu, który został wprowadzany przez nowe kierownictwo Tesco pod wodzą Dave’a Lewisa, stanowi w części także próbę nowego otwarcia na rynku brytyjskim.

Duża konkurencja cenowa zapoczątkowana przez Aldiego i Lidla spowodowały, że Tesco w Wielkiej Brytanii także musiało zdecydować się na obniżki cen oraz poprawę obsługi klienta. Nie przełożyło się to jednak na wzrost sprzedaży Tesco. W drugim kwartale sprzedaż sieci w Wielkiej Brytanii spadła o 1 proc., co i tak stanowi powód do zadowolenia, ponieważ kwartał wcześniej sprzedaż spadła o 1,5 proc.
Zdaniem analityków nie wiadomo, kiedy będą widoczne istotne rezultaty wprowadzanych zmian.

W ostatnim roku fiskalnym Tesco odnotowało rekordową stratę z powodu wysokiej amortyzacji oraz kosztów restrukturyzacji grupy. Tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sieć odnotowała spadek zysku o ponad 50 proc. – z 779 do 354 mln funtów. Co jednak istotne, największy spadek miał miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie zysk wyniósł 166 mln funtów i okazał się niższy o 70 proc. w stosunku do analogicznego okresu.

Tymczasem niemieckie sieci dyskontowe Lidl oraz Aldi stale poprawiają swoją pozycję na brytyjskim rynku handlowym. Do połowy września obie sieci zwiększyły sprzedaż o ponad 15 proc. - W ciągu 12 tygodni do 13 września firmy zwiększyły sprzedaż na tamtejszym rynku odpowiednio o 16 oraz 17,3 proc.

Niemieckie dyskonty mają obecnie 9,8 proc. udział w brytyjskim rynku – 4,2 proc. w przypadku Lidla oraz 5,6 proc. w przypadku Aldiego. Do głównych graczy dystans ciągle pozostaje spory. Wyniki osiągane przez sieci pozwalają jednak z optymizmem patrzeć w przyszłość. Tym bardziej, że konkurencyjna cenowo oferta zmusza do działania pozostałych graczy rynkowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH