REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco mocno inwestuje w usługę VOD. Wykończy konkurencję?

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 25-08-2013, 19:23

Brytyjska sieć hipermarketów intensywnie rozwija Blinkbox - swój własny serwis, którego użytkownicy mogą za opłatą oglądać filmowe i serialowe nowości. Eksperci uważają, że to strzał w dziesiątkę, bo oferta Tesco jest znacznie tańsza niż konkurencyjnych serwisów VOD, jak Netflix, a do tego Brytyjczycy proponują też masę filmowych premier za darmo - pisze gazeta.pl.

REKLAMA

Na rynek wideo Tesco weszło w 2011 r., kupując 80 proc. udziałów w brytyjskim serwisie Blinkbox, który w swojej ofercie ma ponad 9 tys. filmów i programów telewizyjnych. Jednak brytyjska sieć hipermarketów rozwija skrzydła dopiero teraz, a eksperci mówią, że ma duże szanse na odniesienie sukcesu na tym rynku. Głównym powodem są niskie ceny - duże serwisy, jak Netflix, oferują swoim klientom w Wielkiej Brytanii abonamenty kosztujące od 5,99 funta miesięcznie, za co abonenci mogą oglądać, co tylko chcą. Tymczasem Blinkbox oferuje swoim klientom (a Tesco ma już ich ponad milion) możliwość płacenia tylko za to, co chcą obejrzeć. I tak - starsze filmy użytkownicy Blinkboxa mogą oglądać za 99 pensów, a premiery filmowe - za 3,49 funta.

Dodatkowo brytyjscy klienci Tesco posiadający karty lojalnościowe Clubcard mogą wymieniać punkty zdobyte na zakupach na możliwość ściągania i oglądania filmów. - To daje Tesco pewną przewagę nad takimi graczami jak Netflix - uważa Michael Perry z firmy analitycznej Verdict Research.

A na dodatek Blinkbox stworzył kolejną usługę, dzięki której 16 mln posiadaczy kart lojalnościowych może oglądać filmy za darmo. To tzw. Clubcard TV, która oferuje na razie bezpłatnie dostęp do 500 filmów i 1,7 tys. odcinków popularnych seriali i programów telewizyjnych od Warner Bros. czy Endemol. Za darmo? Nie do końca, bo klienci przed obejrzeniem filmu muszą obejrzeć blok reklamowy, a rejestrując się do niego muszą podać swoje dane osobowe.

Tesco jest kolejną siecią handlową, która stawia na własny serwis VOD. Szlak przecierał w 2010 r. amerykański Wal-Mart, który kupił serwis VOD-u. Także swój własny serwis VOD ma też lokalny konkurent Tesco - Sainsbury's.

Sieci handlowe zwietrzyły dobry biznes w serwisach wideo, których przychody rosną obecnie globalnie o 17-20 proc. rocznie.

Należący do Tesco serwis Blinkbox jest obecnie dostępny tylko w Wielkiej Brytanii i nie ma na razie planów, aby taki serwis VOD pojawił się w najbliższym czasie w Polsce.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH