Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco musi wyjąć wielką bazookę i sprzątnąć konkurencję

  • Autor: Onet.pl za Reuters
  • Data: 08-06-2014, 23:41
Tesco musi wyjąć wielką bazookę i sprzątnąć konkurencję
Tesco modernizuje sklepy i stawia na rabaty cenowe, starając się przyciągnąć konsumentów oraz odbudowując ich lojalność.

Sieć Tesco odnotowała największy kwartalny spadek sprzedaży w ciągu ostatnich 40 lat, co spowodowało wątpliwości dotyczące trafności obranej przez firmie strategii, która miała być antidotum na szybko zmieniającą się sytuację na rynku artykułów spożywczych - informuje Onet.pl za agencją Reuters.

Brytyjscy konsumenci podobnie jak polscy zmieniają nawyki zakupowe. Szukają sposobów na oszczędności i dokonują bardziej przemyślanych zakupów, kupując mniej, często w lokalnych sklepikach, zamiast dużych, cotygodniowych zakupów w podmiejskich supermarketach.

Klienci na Wyspach wolą zrobić zakupy w dyskontach Aldi i Lidl, a szukając towarów z wyższej półki, odwiedzają sieci Waitrose i Marks & Spencer. Zdaniem ekspertów cytowanych przez Reuters oferta Tesco mieści się gdzieś pomiędzy tymi segmentami, dlatego też od 2 lat sieć odnotowuje spadek zysków, kolejny prognozowany jest na lata 2014-15.

Obecnie Tesco modernizuje sklepy i stawia na rabaty cenowe, starając się przyciągnąć konsumentów oraz odbudowując ich lojalność.

Niektórzy analitycy rynku uważają jednak, że ceny proponowane przez Tesco są nadal zbyt wysokie. Eksperci Shore Capital twierdzą, że kiepskie wyniki sprzedaży są właśnie wynikiem zbyt wysokich cen. Według nich, nowa strategia Tesco nie zdaje egzaminu.

Inni eksperci uważają, że Tesco, mając 29-proc. udział w brytyjskim rynku, powinno podkreślić swoją dominację i rozpocząć "totalną" wojnę cenową, która wpłynęłaby negatywnie na zyski w całym sektorze. Zdaniem cytowanego przez Reuters Johna Ibbotsona, dyrektora firmy konsultingowej Retail Vision, Tesco ma tylko jedno rozwiązanie - musi wyjąć wielką bazookę i sprzątnąć konkurencję z powierzchni ziemi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Karola 10-06-2014, 11:26:
W Tesco są koszmarne warzywa i owoce !!!!!!!!!!!!!!! Proponuje aby Prezes poszedł na zakupy do Lidla czy Biedronki tam sa świeże, smaczne i niedrogie.
  • japuk 09-06-2014, 14:07:
tesko ma czesciowo syfowy towar i niestety te same produkty w tym samym składzie droższe niz biedrona a ludzie jak mysliwi to znajdują, prezes powinien zejsc na ziemie-czyli wziac koszyk isc do sklepu kupic i pomyslec
  • Polak 09-06-2014, 02:11:
A Tesco w Polsce radzi sobie lepiej niż w innych krajach razem wziętych. Może jak całe Tesco zbankrutuje to Tomaszewski zmieni nazwę na Tesko i będą Polską siecią hipermarketów. Hmmm?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH