REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco na FRSiH: Sieci handlowe są oknem producentów na świat

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2014, 18:22
Tesco na FRSiH: Sieci handlowe są oknem producentów na świat
Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska fot. PTWP

Sieci handlowe są oknem na świat dla producentów produktów rolno-spożywczych, którzy chcą eksportować swoje produkty - mówił na panelu zatytułowanym Made in Poland podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH) Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska.

REKLAMA

- Na pewno my, jako duże firmy handlowe stajemy się oknem eksportowym na świat - mówił Czesław Grzesiak. I podkreślił, że liczy się efekt skali producenta.

- Sieciom handlowym zależy na tym, żeby zaspokajać oczekiwania klienta i chcemy sprzedawać towary różnorodne, ale musimy zmierzyć się z ogromnym problemem, który mamy, a mianowicie zdobycie określonego wolumenu produktów od dostawców, a żeby to osiągnąć, dostawcy musza się zjednoczyć w jakikolwiek sposób. Dużo łatwiej byłoby przedsiębiorcom gdyby byli pogrupowani w różnego rodzaju grupy producenckie - powiedział Grzesiak.

- Przez okienko, które nazywa się Tesco sprzedajemy 1,6 mld funtów żywności. Sprzedajemy np. 7 tys. ton pomidorów, 500 ton jabłek, więc sieci są oknem czy też kanałem, poprzez który można sprzedawać swoje produkty, a my zrobiliśmy wiele, żeby zachęcić polskich przedsiębiorców do tego, aby chcieli z nami sprzedawać - dodał.

- Można to robić pod marką własną, czy pod marką Tesco, ale trzeba zdobyć ten wolumen produkcji, który daje swobodę w budowaniu własnej strategii - powiedział również.

Odkąd Polska wstąpiła do Unii Europejskiej w 2004 roku polski eksport produktów rolno-spożywczych wzrósł czterokrotnie do niemal 20 miliardów euro w 2013 roku. W 2014 roku może przekroczyć 20 mld złotych.

- Mam wrażenie, że osiągnęliśmy pewien wolumen sprzedaży przy tych 20 mld euro i chcielibyśmy, żeby to ciągle rosło nie wkładając w to zbyt wiele wysiłku (...) jednak musimy przekonać Europę i świat do naszej polskiej marki i tu jest do wykonania ogromna praca u podstaw, żeby ten eksport dalej rósł - podkreślił Grzesiak.

Rynkami eksportowymi, na które polscy przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę w obecnych czasach są dalsze regiony takie jak Azja i Afryka. W nich tkwi spory potencjał, ponieważ gospodarki krajów azjatyckich czy afrykańskich rosną dynamicznie, rośnie tam też liczba ludności, a co za tym idzie popyt na żywność.

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • czg 25-10-2014, 23:36:
DWORZYSKO R TOMASZEWSKI I SYNOWIE SP Z O O
  • rad ca 24-10-2014, 16:54:
za dużo obowiązków w radach nadzorczych , za mało czasu na pracę w Tesco.
  • dostawca kapusty 24-10-2014, 07:13:
Taak ten pan ma rację . Tesco daje okno na świat no warunek jest prosty smaruj i dawaj to dostaniesz - bez wspomagania nic nie będzie !

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH