Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco na pewno poszerzy rynek e-handlu dzięki dużym budżetom reklamowym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-04-2011, 12:35

Dzięki wejściu na polski rynek Tesco.com i dużym kampaniom reklamowym, które będą temu towarzyszyły Tesco szeroko poinformuje klientów o możliwości robienia zakupów w internecie i wyedukuje rynek. Na tym mogą bardzo skorzystać mniejsi operatorzy, których nie stać na ogólnopolskie kampanie promocyjne swoich usług.

- Może to się wydać dziwne, ale my się raczej z zapowiedzi wejścia do Polski tesco.com cieszymy. Oznacza to bowiem, że światowy gigant uznaje nasz rynek za obiecujący. A to się zgadza z naszymi prognozami. Według nas, Polska jest tuż przed gwałtownym "wybuchem", jeśli chodzi o popularność kupowania artykułów spożywczych online. Zainteresowanie Polską ze strony tesco.com potwierdza tylko te prognozy - mówi Aldona Racławska, dyrektor marketingu i sprzedaży sklepu Fresh24.pl.

 - Mamy nadzieję, że zyskiem dla wszystkich graczy na polskim rynku z decyzji tesco.com będzie pewne ożywienie w tej branży, zwiększenie zainteresowania klientów, może jakieś wspólne akcje marketingowe i promowanie wygodnych zakupów - dodaje Racławska.

W podobnym tonie wypowiada się Stanisław Krzaklewski, szef projektu internetowego Alma24.pl. - Tesco na pewno poszerzy rynek dzięki dużym budżetom reklamowym, które przeznaczy na promocję zakupów online. Dzięki temu poinformuje klientów o tej formie zakupów i wyedukuje rynek. Na tym możemy bardzo skorzystać. Z drugiej strony Alma24.pl będzie skutecznie konkurować, bo ma dobrą logistykę i znajomość klientów oraz specyficzną ofertę.

Obronę swojej pozycji podobnie uzasadnia przedstawicielka Fresh24.pl. - Oczywiście będzie to dla konkurencja, ale jesteśmy spokojni. Naszą polityką nigdy nie była wielkość za wszelką cenę i szybkie objęcie ogromnego udziału w rynku, z którego to "imperium" potem stopniowo odzyskuje się zainwestowane w ekspansję pieniądze. My stawiamy na stopniowy rozwój, bardzo wysoką jakość i precyzyjną logistykę, czyli minimalizację kosztów - mówi Adona Racławska.

I dodaje: - Tesco.com będzie raczej zagrożeniem dla najbardziej rozrośniętych polskich graczy, którzy funkcjonują w oparciu o dominujący udział w rynku. Nasza filozofia pozwala nam funkcjonować, jeśli pozostaniemy na poziomie obsługiwania kilkunastu proc. rynku.

Choć według znawców rynku i konkurentów Tesco ma wystarczająco dużo pieniędzy, żeby rozpocząć inwestycję z rozmachem, najprawdopodobniej zdecyduje się na skromniejszy wariant, wejście z usługą do największych miast. - Nie sądzę, żeby weszli ze sprzedażą online od razu do całego kraju, bo po pilotażu w dużych miastach stwierdzą, że otwarcie takiej sprzedaży w całej Polsce nie jest możliwe. Sądzę też, że nie palą się do tego pomysłu, bo wiedzą, że to nie jest proste organizacyjnie ani logistycznie, a przy tym bardzo kosztowne - uważa Stanisław Krzaklewski.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomek 02-04-2011, 02:52:
Prima Aprilis :) ciekawe co na te wypowiedzi zainteresowani.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.