Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco na pewno poszerzy rynek e-handlu dzięki dużym budżetom reklamowym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-04-2011, 12:35

Dzięki wejściu na polski rynek Tesco.com i dużym kampaniom reklamowym, które będą temu towarzyszyły Tesco szeroko poinformuje klientów o możliwości robienia zakupów w internecie i wyedukuje rynek. Na tym mogą bardzo skorzystać mniejsi operatorzy, których nie stać na ogólnopolskie kampanie promocyjne swoich usług.

- Może to się wydać dziwne, ale my się raczej z zapowiedzi wejścia do Polski tesco.com cieszymy. Oznacza to bowiem, że światowy gigant uznaje nasz rynek za obiecujący. A to się zgadza z naszymi prognozami. Według nas, Polska jest tuż przed gwałtownym "wybuchem", jeśli chodzi o popularność kupowania artykułów spożywczych online. Zainteresowanie Polską ze strony tesco.com potwierdza tylko te prognozy - mówi Aldona Racławska, dyrektor marketingu i sprzedaży sklepu Fresh24.pl.

 - Mamy nadzieję, że zyskiem dla wszystkich graczy na polskim rynku z decyzji tesco.com będzie pewne ożywienie w tej branży, zwiększenie zainteresowania klientów, może jakieś wspólne akcje marketingowe i promowanie wygodnych zakupów - dodaje Racławska.

W podobnym tonie wypowiada się Stanisław Krzaklewski, szef projektu internetowego Alma24.pl. - Tesco na pewno poszerzy rynek dzięki dużym budżetom reklamowym, które przeznaczy na promocję zakupów online. Dzięki temu poinformuje klientów o tej formie zakupów i wyedukuje rynek. Na tym możemy bardzo skorzystać. Z drugiej strony Alma24.pl będzie skutecznie konkurować, bo ma dobrą logistykę i znajomość klientów oraz specyficzną ofertę.

Obronę swojej pozycji podobnie uzasadnia przedstawicielka Fresh24.pl. - Oczywiście będzie to dla konkurencja, ale jesteśmy spokojni. Naszą polityką nigdy nie była wielkość za wszelką cenę i szybkie objęcie ogromnego udziału w rynku, z którego to "imperium" potem stopniowo odzyskuje się zainwestowane w ekspansję pieniądze. My stawiamy na stopniowy rozwój, bardzo wysoką jakość i precyzyjną logistykę, czyli minimalizację kosztów - mówi Adona Racławska.

I dodaje: - Tesco.com będzie raczej zagrożeniem dla najbardziej rozrośniętych polskich graczy, którzy funkcjonują w oparciu o dominujący udział w rynku. Nasza filozofia pozwala nam funkcjonować, jeśli pozostaniemy na poziomie obsługiwania kilkunastu proc. rynku.

Choć według znawców rynku i konkurentów Tesco ma wystarczająco dużo pieniędzy, żeby rozpocząć inwestycję z rozmachem, najprawdopodobniej zdecyduje się na skromniejszy wariant, wejście z usługą do największych miast. - Nie sądzę, żeby weszli ze sprzedażą online od razu do całego kraju, bo po pilotażu w dużych miastach stwierdzą, że otwarcie takiej sprzedaży w całej Polsce nie jest możliwe. Sądzę też, że nie palą się do tego pomysłu, bo wiedzą, że to nie jest proste organizacyjnie ani logistycznie, a przy tym bardzo kosztowne - uważa Stanisław Krzaklewski.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomek 02-04-2011, 02:52:
Prima Aprilis :) ciekawe co na te wypowiedzi zainteresowani.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 822) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH