REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco najlepszą siecią hipermarketów w Polsce?

  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 05-10-2011, 16:13

W rankingu tygodnika "Polityka", na najtańszą i najbardziej przyjazną sieć handlową w Polsce najwięcej punktów zebrał Tesco. Wynik testu potwierdził, że wbrew reklamom dyskonty wcale nie są tańsze od konkurencji - podaje serwis gazeta.pl.

REKLAMA

Za koszyk 30 produktów spożywczych zakupionych w sieciach hipermarketów trzeba było zapłacić średnio 72,80 zł, a w dyskontach 75,90 zł. Jak podkreśla tygodnik, choć różnica nie jest niewielka, widać, że markety i dyskonty prowadzą ze sobą walkę cenową.

Większą różnicę w cenach widać z kolei pomiędzy hipermarketami a sklepami osiedlowymi (np. ABC, Groszek, Żabka). Różnica w cenie koszyka 38 wspólnych produktów, które można kupić w każdym z tych sklepów, była już ogromna - w hipermarketach trzeba było za płacić średnio 112,60 zł, zaś w sklepach osiedlowych 157,70zł.

Wśród sieci hipermarketów najtańszy okazał się francuski Auchan, który w ostatnich latach wielokrotnie zdobywał tytuł najtańszego sklepu w rankingu "Polityki". Kolejne miejsca w rankingu zajęły odpowiednio sieci Tesco i Carrefour. Najdroższym hipermarketem okazał się Real. Różnica pomiędzy wartością koszyka sieci najdroższej a najtańszej była jednak bardzo niewielka w tym roku to zaledwie 24,80 zł. Zdaniem ekspertów może to oznaczać, że sieci bardzo dokładnie monitorują wzajemnie swoje ceny, aby nie pozwolić do odpływu klientów do konkurencyjnych sklepów.

W kategorii najbardziej przystępnego i przyjaznego sklepu dla klientów po raz drugi z rzędu najwyższe noty zebrała brytyjska sieć Tesco. Sieć ta wygrała też ostatecznie ranking (suma punktów za najtańsze i najbardziej przyjazne zakupy). Dotychczasowy lider rankingu, francuska sieć Auchan, zajął drugie miejsce, a na trzecim miejscu uplasował się dość niespodziewanie Carrefour - czytamy w serwisie gazeta.pl.

Ranking przygotowywany co roku przez ankieterów instytutu badawczego SMG/KRC publikowany jest na łamach "Polityki" od 2004 roku. W tej edycji ankieterzy odegrali rolę klientów robiących zakupy w sieciach: Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Kaufland, Real i Tesco.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH