Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco namawia dostawców do wejścia na zagraniczne rynki

  • dlahandlu.pl
  • Autor: pr
  • Data: 24-11-2011, 09:33

Tesco zorganizowało konferencję dla swoich dostawców. Sieć zachęcała polskie firmy do rozszerzenia działalności także o rynki zagraniczne. A wszystko dlatego, że Tesco ma swoje sklepy również w Czechach, Turcji, na Słowacji i Węgrzech. Polscy dostawcy, tworząc produkty pod marką sieci Tesco mogą zatem sprzedawać je na czterech kolejnych rynkach. Jak informuje sieć, sprzedaży Tesco w tych krajach to dwukrotność sprzedaży Tesco w Polsce, więc jest więc o co walczyć.

- Czego poszukują „kryzysowi" klienci, jak bez promocji wejść na zagraniczne rynki, co Polacy sądzą o produktach marek własnych supermarketów - tego mogli dowiedzieć się uczestnicy Akademii Dostawców Tesco. Firma zaprosiła przedstawicieli polskich firm produkcyjnych, by podzielić się wiedzą o najnowszych trendach w handlu detalicznym i zaprosić do współpracy przy tworzeniu nowych produktów - informują przedstawicie sieci.

Spotkanie, które odbyło się w Krakowie, 22 listopada, było pierwszym z cyklu trzech konferencji organizowanych przez Tesco. - Ponad połowa Klientów uważa, że mądrze jest kupować marki własne. Ponad 40% uważa, że jakość marek własnych jest w zasadzie tak samo dobra, jak jakość marek producentów. Generalnie konsumenci z roku na rok wypowiadają się o marce własnej coraz bardziej pozytywnie - mówi Anna Wagner - Senior Client Executive z firmy Nielsen.

W trakcie spotkania Tesco przedstawiło także wymagania stawiane dostawcom odnośnie jakości i bezpieczeństwa produktów. Każdy dostawca produktu marki Tesco musi poddać się audytowi według standardów firmy. Oczywiście niezbędna jest znajomość najaktualniejszych trendów rynkowych i upodobań klientów. Te tematy w trakcie swoich wystąpień podczas konferencji poruszyli eksperci z firmy badawczej Nielsen i z współpracującej z Tesco firmy dunnhumby, badającej zwyczaje zakupowe klientów Tesco.

Akademia Dostawców to już druga edycja spotkań Tesco i przedstawicieli producentów. W minionym roku Tesco zapraszało małe i lokalne przedsiębiorstwa na Akademię Dostawców Regionalnych. Po cyklu 8 spotkań i 4 bezpłatnych warsztatów liczba współpracujących z Tesco dostawców regionalnych wzrosła z 235 w 2009 roku do ponad 400 w 2010.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH