Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco nie będzie sprzedawać alkoholu w internecie

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-11-2012, 18:51
Tesco nie będzie sprzedawać alkoholu w internecie

Z początkiem listopada Tesco zrezygnowało ze sprzedaży alkoholu w swoim sklepie internetowym. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w internecie apelują o regulację prawną w tej kwestii.

- W związku z brakiem jasnej interpretacji przepisów prawnych wynikających z Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu sprzedaży alkoholu z wykorzystaniem serwisu Tesco Ezakupy. Ustawa sprzed trzydziestu lat nie przewidywała takiej formy sprzedaży. Dziś kwestia ta dotyka wielu przedsiębiorców prowadzących swoją działalność z wykorzystaniem internetu. Jednym z celów ustawy jest przeciwdziałanie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i nasz model w całkowicie spełnia te warunki. Zależy nam na przedyskutowaniu tej kwestii z odpowiednimi organami i wypracowaniu takiego rozwiązania, które jasno zdefiniuje kwestię sprzedaży z wykorzystaniem internetu - wyjaśnia w rozmowie z portale dlahandlu.pl Michał Sikora z Tesco Polska.

Jak już pisaliśmy, również sklep internetowy Frisco apeluje o zwrócenie uwagi na ten problem. - Ustawa nie mówi nic o sprzedaży przez internet. Tak naprawdę nie wiadomo czy jest to legalne. Konsumenci chcą przecież robić kompleksowe zakupy, a prawo pozostaje daleko w tyle za życiem nie uwzględniając w przepisach sprzedaży internetowej - zaznaczył Grzegorz Bielecki dyrektor operacyjny i członek zarządu Frisco.pl.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, koncesja jest przywiązana do fizycznego punktu, a proces sprzedaży nie może być dokonywany u klienta w domu. Brak możliwości sprzedaży alkoholu odbija się na wielkości sprzedaży pozostałych produktów. Jak zauważa Michał Probulski, wiceprezes zarządu spółki E-solver, kiedy sklep stacjonarny traci koncesję, jego obroty diametralnie spadają. Uregulowanie tego problemu jest moim zdaniem jak najbardziej wskazane - zaznacza nasz rozmówca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • to trash 13-11-2012, 21:03:
tak, już to widzę jak kurier ocenia pełnoletność, tym bardziej jeśli klient będzie po spożyciu. Sprzedawca a kurier to nie to samo. Co wy tu piszecie w komentarzach, a no właśnie de facto robi różnicę?
  • Marcin 12-11-2012, 09:42:
Racja. Dodatkowo - towar jedzie kurierem do domu klienta, można wprowadzić zapis do regulaminu sklepu, że towar nie zostanie wydany osobie niepełnoletniej.
  • chwileczka 11-11-2012, 19:33:
Klient zamawia zakupy przez internet lub telefon w moim sklepie.
Pracownik kompletuje zakupy, drukuje paragon z kasy fiskalnej i zawozi do klienta.
Sprzedaż de facto odbyła się w sklepie - jest paragon, towar nabity na kasę.
W czym problem ?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH