REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco nie próżnuje w wakacje - otwiera placówki w różnych formatach. W planach 1000 nowych lokalizacji dla sklepów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2011, 11:36
Tesco nie próżnuje w wakacje - otwiera placówki w różnych formatach. W planach 1000 nowych lokalizacji dla sklepów
Niedawno otwarty sklep Tesco w Raciborzu był tysięcznym sklepem tej sieci w Europie Środkowej

W lipcu Tesco otworzyło 7 nowych sklepów, a w sierpniu i w pierwszych dniach września planuje otworzyć 6 kolejnych, czyli łącznie 13 marketów z kilkudziesięciu zaplanowanych na rok 2011/12. Sieć nieustannie szuka też gruntów lub powierzchni handlowych pod nowe sklepy różnej wielkości, od hipermarketów ze stacjami benzynowymi po małe, osiedlowe i lokalne sklepy.

REKLAMA

W najbliższych latach Tesco chce kupić lub wynająć ponad tysiąc nowych lokalizacji w około 600 miejscowościach.

Nowe placówki Tesco mogą powstawać już w miejscowościach liczących 2 tysiące mieszkańców, jeśli łącznie w gminie mieszka 5 tys. osób. Sieć może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw.

- Ekspansja sieci handlowych nie ma jednego kierunku, np. do mniejszych miejscowości. Tesco buduje nowe sklepy w małych miejscowościach i w metropoliach, wszędzie tam, gdzie nadal są klienci z utrudnionym dostępem do nowoczesnego handlu - mówi Paweł Dworak, dyrektor ekspansji Tesco Polska.

Tego lata największe sklepy Tesco powstały bądź wkrótce powstaną w Grójcu - 3 000 mkw., Kędzierzynie-Koźlu - 2 000 mkw., Raciborzu - 1 700 mkw. oraz w Warszawie-Ursus - 1 600 mkw. powierzchni handlowej. Pozostałe nowe lokalizacje to sklepy o powierzchni od 800 mkw. w Myślenicach po 600 mkw. w Żabnie w woj. małopolskim - najmniejszej miejscowości, w której tego lata otwiera się Tesco - Żabno liczy bowiem około 4300 mieszkańców.

Nieruchomości pod nowe sklepy najczęściej były kupowane lub wynajmowane od firm i deweloperów. W przypadku pięciu sklepów, Tesco zawarło umowy kupna-sprzedaży lub najmu z prywatnymi właścicielami gruntów lub budynków.

Łącznie na inwestycje w roku 2011/12 sieć planuje wydać miliard złotych.

W czerwcu br. centrala Tesco ogłosiła, że planuje podwoić swoje zyski z działalności biznesowej w Europie Środkowej i Wschodniej do 10 proc. w roku 2014/15 poprzez regionalizację dostawców, otwieranie różnorodnych sklepów i sprzedawanie większej ilości usług takich jak: stoiska z telefonami, salony optyczne, apteki, usługi foto i rozwój usług finansowych.

- W Polsce możliwości rozwoju daje nadal każdy rodzaj działalności handlowej. Hipermarkety zmodernizowane do formatu Tesco Extra zwiększają sprzedaż o około 20 proc. Supermarkety w formacie Tesco przyciągają klientów bogatą ofertą produktową, a małe sklepy osiedlowe sprzedają taniej i oferują nieco więcej niż dyskonty. Dzięki wszechstronności, Tesco jest w stanie dopasować odpowiedni sklep niemal do każdej lokalizacji - dodaje Paweł Dworak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 542) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH