Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Tesco notuje spadki sprzedaży LfL. Brytyjskiej sieci nie pomógł całkiem dobry okres świąteczny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-01-2015, 10:12
Tesco notuje w Polsce spadek sprzedaży LfL
fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

W trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015 sprzedaż like-for-like Grupy Tesco (z uwzględnieniem VAT, bez paliw) zmalała o 3,8 proc. W Polsce sprzedaż w tym samym ujęciu pogorszyła się o 2,5 proc. Wynikom Tesco nie pomógł całkiem dobry okres świąteczny (sześć tygodni do 3 stycznia 2015 r.), w trakcie którego sprzedaż LfL całej grupy zmalała tylko o 0,6 proc., a w Polsce spadła o 1,2 proc.

Po zsumowaniu trzeciego kwartału roku obrotowego oraz okresu świątecznego, sprzedaż LfL Tesco w Polsce pogorszyła się o 2 proc. Sprzedaż like-for-like całej grupy zmalała natomiast o 2,7 proc. W Europie sprzedaż LfL spadła o 0,4 proc., w Wielkiej Brytanii o 2,9 proc., a w Azji o 4,6 proc.

W samym okresie świątecznym Tesco dobrze wypadło na rodzimym rynku, niemal wychodzac w tym czasie na plus. Sprzedaż LfL w tym czasie zmalała jedynie o 0,3 proc., mimo że w całym trzecim kwartale spadła o 4,2 proc.

- Zauważamy korzyści płynace ze słuchania naszych klientów. Poczynione przez nas inwestycje w obsługę, dostępność produktu oraz - selektywnie - w ceny produktów, już teraz wpływają na większą przyjemność z dokonywania zakupów. W trzecim kwartale byliśmy świadkami stopniowej, wieloaspektowej poprawy, która doprowadziła do dobrego wyniku sprzedażowego podczas Bożego Narodzenia - komentuje poczynania Tesco Dave Lewis, prezes sieci.

Niedawne decyzje nowego szefa Tesco wydają się być dopiero początkiem rewolucji w tej sieci. - Przed nami kilka bardzo trudnych zmian. Jestem świadomy tego, że konsekwencje tych zmian będą znaczące dla naszych interesariuszy, jednak takie są realia naszej sytuacji - zapowiada Lewis.

W najbliższym czasie Tesco zamierza dalej skupiać się przede wszystkim na poprawie swojego biznesu w rodzimej Wielkiej Brytanii. Restrukturyzacja w firmie, uproszczenie struktur zarządzania sklepami i poprawa elastyczności godzin pracy kosztować będą Tesco ok. 300 mln funtów, jednak przyczynią się później do oszczędności rzędu ok. 250 mln funtów w każdym kolejnym roku.

Tesco poinformowało dziś także o planach zamknięcia 43 sklepów (w Wielkiej Brytanii), które przynoszą straty. Oprócz tego handlowy gigant zamierza sprzedać Tesco Broadband (szerokopasmowy dostęp do internetu) and Blinkbox (serwis VOD). Tesco zrezygnowało także z planów wypłaty ostatniej dywidendy w roku obrotowym 2014/2015.

Ponadto jeszcze dzisiaj sieć oficjalnie poinformuje o powołaniu nowego dyrektora generalnego oddziału Tesco obejmującego Wielką Brytanię i Irlandię. 1 czerwca 2015 r. zostanie nim Matt Davies, obecny dyrektor generalny Halfords Group.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH