Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco obniży ceny wszystkich produktów do najniższych na rynku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2015, 15:32
Tesco obniży ceny wszystkich produktów do najniższych na rynku
Tesco Extra w Warszawie (fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl)

Tesco wdrożyło w ostatnich dniach w Wielkiej Brytanii odmienioną usługę Brand Guarantee, która ma zagwarantować klientom sieci dokonywanie zakupów po cenach najniższych na rynku. Brand Guarantee polega na tym, że już na etapie płacenia za towary przy kasie klientom Tesco refundowana będzie ewentualna różnica pomiędzy tym, ile mieli do zapłacenia, a tym, ile zapłaciliby w sklepie konkurencyjnej sieci (o ile ceny w innych sklepach faktycznie okazałyby się niższe).

Tesco doszło do wniosku, że brytyjscy klienci nie są zadowoleni z tego, gdy pieniądze w wypadku podobnych usług zwracane są im na specjalne vouchery, a nie bezpośrednio. Wyniki badania przeprowadzonego dla sieci wykazały, że prawie połowa (48 proc.) klientów brytyjskich supermarketów zapomina o wykorzystaniu tego typu voucherów, a 16 proc. wręcz gubi je, zanim zdąży ich użyć.

Należy podkreślić, że w pierwszych dniach po wdrożeniu przez Tesco nowego rozwiązania, sieć znalazła się w ogniu krytyki ze strony rywali. Zarzucają oni Tesco, że sieć reklamując Brand Guarantee nie tłumaczy dokładnie, jakie są warunki tej usługi. Jak donosi "The Telegraph", klienci Tesco mogą liczyć na zwrot "nadwyżki" tylko w sytuacji, kiedy kupują więcej niż 10 produktów. Oprócz tego ceny towarów porównywane są tylko z tymi obowiązującymi w innych sklepach tzw. "Wielkiej Czwórki" (obok Tesco: Asda, Sainsbury's i Morrisons), a nie np. z tymi oferowanymi w Aldim i Lidlu.

Brytyjskiej Advertising Standards Agency (ASA) nie podoba się również fakt, że Tesco nie informuje w swoich komunikatach o tym, iż jego klienci otrzymają zwrot "nadwyżki" jedynie w wypadku, gdy cena całego koszyka zakupowego (a nie tylko jednego czy kilku produktów) okaże się wyższa, niż w jakimś konkurencyjnym sklepie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Toja 28-10-2015, 12:54:
A w Polsce wzięliby się do roboty bo nie ma w tych sklepach co kupić. ZERO WYBORU
  • Robol 23-10-2015, 12:20:
Brawo!Generalnie im taniej tym lepiej na koniec i tak dostawca zaplaci za to a konsument - czesto pracownik dostawcy straci prace zeby bylo jeszcze taniej:)
  • Miss Sweety 23-10-2015, 09:24:
Wspaniały PR dla Lidla i Aldiego - bravo mądre głowy !

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH