Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Tesco obniżyło zawartość cukru w napojach marki własnej

Mniej niż łyżeczka cukru w 100 mililitrach – to nowy standard wprowadzony przez Tesco w napojach marki własnej.

Tesco obniżyło zawartość cukru w napojach marki własnej
Fot. shutterstock

Tesco przeanalizowało skład 120 produktów, w 42 przypadkach zmieniając receptury – tak, by żaden napój marki własnej nie zawierał więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml. Przed wprowadzaniem na półki, produkty poddano ocenie klientów – by zapewnić, że zmiana ilości cukru nie wiąże się ze zmianą smaku.

- Najważniejsze dla nas było zapewnienie, że nasze napoje nadal świetnie smakują, a dodatkowo mają mniej cukru. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa pomoże naszym klientom żyć odrobinę zdrowiej – mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową.

Według wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia*, dzieci i dorośli powinni ograniczyć ilość przyjmowanego wolnego cukru, by stanowił on poniżej 10% łącznie spożywanych kalorii. Zmiana receptur napojów Tesco, oznacza iż klienci sieci w Europie Środkowej spożyją łącznie… 4 100 ton cukru mniej!

Mniej cukru to także mniej spożytych kalorii. Przykładowo, Tesco Cola z mniej niż 5 gramami cukru to 22 kalorie w 100 mililitrach. Podobne produkty popularnych marek dostarczają nieco powyżej 40 kalorii. Średnio, nowe napoje Tesco zawierają o 24% kalorii mniej.

Nowe produkty wprowadzane były na półki w ciągu ostatnich miesięcy, aż do września. Obecnie wszystkie napoje Tesco mają nie więcej niż 5 g dodanego cukru na 100 ml.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    cukier w napojach RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.