Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco po zmianie prezesa musi na nowo zdefiniować swoją tożsamość

  • Autor: portalspożywczy.pl/Planet Retail
  • Data: 23-07-2014, 13:06
Tesco po zmianie prezesa musi na nowo zdefiniować swoją tożsamość
Dave Lewis (fot. youtube)

- Pierwszym zadaniem Dave'a Lewisa, eksperta od spraw brandingu, będzie zdefiniowanie tożsamości Tesco. Philip Clarke (poprzedni prezes) samemu przyznał, że brand Tesco niesie za sobą pewien bagaż. Brand Tesco nie kojarzy się ani z konkretną ceną, ani z konkretną jakością. Obawiamy się, że bez jasnego samookreślenia Tesco nadal będzie tracić klientów na rzecz lepiej zdefiniowanych konkurentów - komentuje zmiany na stanowisku prezesa sieci Tesco Natalie Berg, analityk Planet Retail.

Zdaniem Berg, w nowej roli Dave'owi Lewisowi, który poprzednio pracował w Unileverze, bardzo przyda się bogate doświadczenie zdobyte w sektorze FMCG. Lewis w Unileverze był szefem działu produktów higieny osobistej.

- Choć sądzimy, że Clarke mocno przyczynił się do znaczącego progresu w odświeżaniu istniejących sklepów, fundamentalnym problemem pozostaje fakt, że klienci nie chcą już odbywać długich, cotygodniowych wypraw do oddalonych od nich, wielkich hipermarketów. Zmiana kierownictwa może wnieść do Tesco bardzo potrzebne świeże spojrzenie, jednak strukturalnych zmian w całym sektorze spożywczym nie da się już odwrócić. Lewis będzie musiał repozycjonować Tesco, aby zaadaptować sieć do otoczenia, które się zmieniło - ocenia Berg.

Przypomnijmy, w poniedziałek Tesco poinformowało, że 1 października 2014 r. prezesem sieci przestanie być Philip Clarke. Tym samym nie dokończy on wdrażania przygotowanej trzy lata temu strategii, która do tej pory przynosiła fatalne skutki finansowe. Rozpoczęty przez Clarke'a proces odbudowy Tesco zakładał m.in. odnowienie i przemodelowanie największych sklepów, w celu uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla klienta. Oprócz tego poprawiony miał zostać wachlarz produktów żywnościowych, jak również rozwijany miał być program dla posiadaczy kart zniżkowych Clubcard.

Strategia Clarke'a dla Tesco zakładała także rozwój sprzedaży on-line, w tym usługi Click & Collect. W lutym 2014 r. Tesco poinformowało dodatkowo o planach przeznaczenia 200 mln funtów brytyjskich na obniżki cen swoich produktów, aby odpowiedzieć na szybki rozwój w Wielkiej Brytanii niemieckich sieci dyskontów Lidl i Aldi.

W Polsce od 1998 roku powstało 450 sklepów Tesco, które zatrudniają około 28 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 24-07-2014, 10:55:
Brawo Panie Prezesie,
potrzebne są zmiany, wymiana skostniałych ludzi , którzy zapomnieli o kliencie. Umieją wypełniać tylko tabelki,.Brak profesjonalnego ;marketingu, centrali zakupów, brak rozeznania rynku.Rozbita super firma w Polsce...i Europie.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH