Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco podało wyniki. Sprzedaż nadal spada

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2014, 09:27
Tesco podało wyniki. Sprzedaż nadal spada
Dave Lewis, prezes Grupy Tesco, fot. Tesco

W handlu mamy teraz ciężkie czasy. To nieuchronne, że trudne warunki biznesowe wpływają na naszą podstawową rentowność. Wciąż jednak zaliczamy się do liderów rynku i to z tej pozycji będziemy mierzyć się z nowymi wyzwaniami - zapewnia Dave Lewis, nowy prezes Grupy Tesco. Jego sieć opublikowała właśnie wyniki za I półrocze, z których wynika, że sprzedaż nadal spada.

Zdaniem Lewisa, najważniejsze dla Tesco są w tej chwili trzy priorytety: odzyskanie konkurencyjności na terenie Wielkiej Brytanii (w I pół. sprzedaż LFL na tym rynku spadła o 4,6 proc.), wzmocnienie bilansu, oraz odbudowa zaufania i przejrzystości marki.

Jak zatem wypadają wyniki finansowe za okres 26 tygodni kończący się 26 sierpnia? W tym czasie sprzedaż całej grupy (z włączeniem VAT) wyniosła 34,012 mld funtów, co oznacza spadek o 4,4 proc. przy zmiennym kursie wymiany i 2 proc. przy stałym kursie. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 23,56 mld funtów (spadek o 2,6 proc.), w Azji 5,078 mld funtów (spadek o 8,4 proc.), w Europie 4,847 mld funtów (spadek o 9,3 proc.). Zysk handlowy to 937 mln funtów (spadek aż o 41 proc. przy zmiennym kursie).

Zysk handlowy w Wielkiej Brytanii spadł o 55,9 proc. do 499 mln funtów, w Azji o 17,2 proc. do 260 mln funtów, zaś w Europie wzrósł o 38,2 proc. do 76 mln funtów. Na inwestycje przeznaczono w tym czasie 1 mld funtów, co oznacza spadek o 20,4 proc. Zysk przed opodatkowaniem wyniósł 112 mln funtów, co oznacza spadek o 91,9 proc.

Mimo generalnie słabych wyników, Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska dostrzega pewne pozytywy. - Ostatnie sześć miesięcy to duży krok naprzód w obszarze komunikacji z naszymi klientami. Dajemy im gwarancję 100 proc. satysfakcji dla produktów marki własnej, rozwijamy nowe produkty, oferujemy lepsze i wygodniejsze zakupy - wylicza szef Tesco Polska. - W tym roku mocno postawiliśmy także na rozwój segmentu sprzedaży z wykorzystaniem internetu. Naszym celem jest bycie liderem multiformatowego handlu w kraju - dodaje.

Do priorytetów polskiego oddziału Tesco w pierwszym półroczu należała poprawa oferty świeżej żywności i dalszy rozwój produktów marki Tesco. W ofercie pojawiło się ponad 180 nowych produktów marki własnej, wprowadzono także markę Tesco Value w nowej odsłonie. Piątą rocznicę powstania obchodził program lojalnościowy Clubcard. "Firma kontynuowała program inwestycji w istniejące sklepy, ze szczególnym uwzględnieniem świeżej żywności, lad delikatesowych oraz asortymentu przemysłowego. Równocześnie, dynamiczne wzrosty notował segment sprzedaży z wykorzystaniem internetu. Nowością w tym obszarze są m.in. wprowadzone w pierwszym półroczu aplikacje mobilne Tesco Ezakupy" - czytamy w komunikacie polskiego oddziału firmy.

- Utrzymaliśmy swój udział w rynku przy bardzo konkurencyjnym otoczeniu handlowym. Wydajność firmy w drugim kwartale spadła ze względu na pogarszające się nastroje konsumentów ze względu na sankcje rosyjskie dotyczące importu z Polski. Wyniki Grupy na Węgrzech i w Czechach wspierane są przez silny rozwój marki odzieżowej F&F - komentuje Tesco. Firma ogranicza wydatki inwestycyjne w regionie i na terenie Turcji oraz w Polsce uruchomiła 18,tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. W tym samym czasie podobna powierzchnia została zamknięta ze względu na niezadawalające wyniki handlowe.

Jeśli chodzi o wyniki poszczególnych państw z wyłączeniem paliw i włączeniem podatku sytuacja wygląda następująco: Polska - pierwszy kwartał roku finansowego 2014/2015 to wzrost o 0,5 proc. , drugi kwartał spadek o 2,4 proc., połowa roku daje spadek o 1 proc.; Czechy - połowa roku to wzrost o 1,5 proc., Węgry - wzrost o 1 proc., Słowacja spadek aż o 5,2 proc. Irlandia - spadek o 6,4 proc. a Turcja wzrost o 3,5 proc. Wielka Brytania zanotowała spadek o 4,6 proc.

Biuro Prasowe Tesco Polska podało, że Polsce w ciągu ostatniego półrocza uruchomiono odnowione stoiska z ofertą przemysłową i elektroniczną w 24 sklepach. Zakończono też przebudowę 160 stoisk z artykułami dla dzieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (19)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • baba jaga 28-10-2014, 07:04:
Dave , Twoja miotła musi przylecieć do Polski - jest co zmieniać !
  • ja 25-10-2014, 23:31:
DWORZYSKO R TOMASZEWSKI I SYNOWIE SP Z O O
  • jgf 25-10-2014, 23:25:
DWORZYSKO R TOMASZEWSKI I SYNOWIE SP Z O O

Zobacz wszystkie komentarze (19)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH