REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco podnosi próg zakupów z darmową dostawą

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2015, 12:18

Obecnie klienci w Wielkiej Brytanii – wydając 25 funtów na zamówienie jedzenia z supermarketu – mogą zapłacić tylko 1 funt za dostawę poza godzinami szczytu lub zdecydować się na miesięczny abonament na przesyłkę kosztujący 3 funty. Z kolei z odbioru click&collect w sklepie mogą korzystać całkowicie bezpłatne. Próg wartości zakupów wzrośnie od 23 lipca i będzie wynosił 40 funtów.

REKLAMA

Klienci, którzy dokonają zakupów na kwotę niższą niż 40 funtów i wybiorą dostawę click&collect, zapłacą dodatkowo 4 funty za możliwość odbioru zakupów w sklepie. Decyzja Tesco zapadła po tym, jak dom towarowy John Lewis w Wielkiej Brytanii ogłosił wprowadzenie opłaty za – dotychczas darmowe – dostawy click&collect, a Amazon podniósł próg bezpłatnej dostawy do 20 funtów lub 10 funtów w przypadku, kiedy zamówienie obejmuje książki i inne produkty domowej rozrywki. John Lewis podjął decyzję po roku, w którym metoda click&collect stała się najpopularniejszą formą odbioru zakupów, wyprzedzając dostawy do domu.

- Tradycyjne sieci click&collect, czyli w głównej mierze punkty usługowe, są atrakcyjne dla klientów, ponieważ pozwalają im na wygodny odbiór zakupów, zrealizowanych wcześniej drogą on-line. Pomimo nieustannego rozwoju wciąż jednak posiadają wady, takie jak: ograniczona dostępność i, przede wszystkim, wysokie koszty utrzymania sieci. Wszędzie tam, gdzie dochodzi koszt zatrudnienia osób obsługujących wydawanie paczek, opłata za dostawę będzie wyższa - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

- Nawet jeśli początkowo, w celach promocyjnych, ceny są niskie lub wręcz jest to opcja darmowa, to należy pamiętać, że sklep ponosi koszty sieci click&collect. Dlatego prędzej czy później e-konsument będzie musiał płacić za takie dostawy, co widać na wspomnianych przykładach Tesco, Amazona czy John Lewis. Automatyczne sieci, takie jak Paczkomaty InPost, dostępne przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, to nie tylko podniesienie jakości dostaw i efektywne ograniczenie wydatków, ale także gwarancja atrakcyjnych cen, dostaw następnego dnia oraz darmowych zwrotów - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH