Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco: Walka na polskim rynku handlowym rozegra się o kanały dystrybucji, a nie o powierzchnię sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2013, 15:41
Tesco Polska chce mieć 500 placówek w perspektywie kilku lat
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska

Tesco Polska nie będzie walczyć na ilość powierzchni handlowej, bo walka na polskim rynku handlowym w ciągu najbliższych 10 lat rozegra się o kanały dystrybucji, a w mniejszym stopniu o powierzchnię sprzedaży. W perspektywie kilku lat chce mieć 500 placówek. Będzie też inwestować w rozwój sprzedaży internetowej.

Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że polska spółka ma duże wsparcie w brytyjskiej centrali Grupy dla prowadzonych działań.

- Przedstawiciele władz Grupy wykazują duże zrozumienie dla tego co się dzieje na rynku w Polsce. Mamy przygotowane założenia dla biznesu Tesco w Polsce na kolejne lata. Doskonale wiemy w jakim kierunku chcemy firmę poprowadzić i co chcemy zrobić. Na pewno nie będziemy walczyć na ilość powierzchni handlowej, to dla nas nie ma najmniejszego sensu. Jestem pewny, że walka na polskim rynku handlowym w ciągu najbliższych 10 lat rozegra się o kanały dystrybucji, a w mniejszym stopniu o powierzchnię sprzedaży - mówi Tomaszewski.

- Gwałtowny rozwój sieci sklepów ma mniejszy sens w obecnych warunkach rynkowych i gospodarczych. Jeśli widzę, że w niewielkim mieście są już trzy lub cztery supermarkety i dyskonty, to otwieranie tam naszego sklepu przestaje mieć uzasadnienie ekonomiczne. Na konkretny rynek mogę wchodzić jako pierwszy, drugi, może trzeci, ale czwarty, czy piąty - to nie ma sensu. Być może w przyszłości będzie można rozważyć w takiej trudnej lokalizacji uruchomienie samodzielnego punktu typu click&collect. Tego typu inwestycja jest duża tańsza, a umowa z partnerem dodatkowo obniży koszty. W ten sposób będziemy w stanie sprzedawać na trudnym rynku, mając mniejsze koszty niż konkurencja prowadząca tradycyjne sklepy - dodaje.

- Dzisiaj wiem na pewno, że będziemy inwestować w rozwój sprzedaży internetowej, w tym koncept click&collect, te rozwiązania mamy sprawdzone - mówi także Tomaszewski.

W perspektywie kilku lat Tesco Polska chce mieć 500 placówek handlowych.

- Będą powstawały kolejne sklepy Tesco, będziemy budować crossformatowo, czyli hiper- i supermarkety oraz hipermarkety kompaktowe. W perspektywie kilku lat mamy w planie osiągnięcie liczby 500 placówek. Hipermarkety będą powstawać w tych miastach, gdzie jeszcze nie ma Tesco lub tam gdzie potrzebny jest drugi hipermarket do obsłużenia klientów po drugiej stronie aglomeracji. Będziemy traktować duże sklepy jako potencjalną bazę do rozwoju serwisu internetowego i usługi Click&Collect. Na pewno będą powstawały supermarkety, które w najmniejszym stopniu zostały dotknięte przez kryzys. Z szyldem Tesco i szerokim wyborem jestem pewien, że sklepy sobie poradzą na trudnym rynku - powiedział Tomaszewski.

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH