Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Tesco Polska rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia

Sieć supermarketów Tesco Polska podjęło decyzję o rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia - informuje Compassion Polska, polska organizacja zajmująca się zwierzętami hodowlanymi.

Tesco Polska rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 26-09-2019, 16:00

- W roku 2019 nie będziemy oferować na salach sprzedaży naszych sklepów żywego karpia. Całość oferty rybnej sklepów Tesco składać się będzie z produktów chłodzonych i mrożonych. Dobrostan zwierząt jest dla nas i naszych klientów bardzo ważny, dlatego zawsze dokładaliśmy wszelkich starań dla zapewnienia najwyższych standardów przechowywania, transportu i sprzedaży żywych ryb. Rozumiemy jednak, iż stale rosnąca grupa klientów krytycznie ocenia sam mechanizm oraz zwyczaj oferowania żywego karpia na sali sprzedaży sklepów. Wierzymy zatem, iż decyzja ta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów dotyczącym zarówno dobrostanu zwierząt, jak i samej dostępności gotowych filetów czy elementów z karpia w ofercie sklepów - informuje Tesco Polska.

Organizacja Compassion Polska w zeszłym roku spotkała się z przedstawicielami Tesco Polska i
prowadziła rozmowy na temat rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia przez tę sieć. W ramach kampanii o nazwie „przeRYBAne” organizacja poprosiła też o wsparcie społeczne i w jej wyniku ponad 12 000 emaili trafiło do Tesco naciskających aby sieć zrezygnowała ze sprzedaży żywych
karpi. W grudniu, tuż przed świętami po ulicach Warszawy chodził ogromny karp maskotka, zachęcając ludzi do rezygnacji z zakupy żywych ryb, a sprzedawców z ich sprzedaży.

Celem kampanii przeRYBAne jest zmiana podejścia do tych wodnych zwierząt, a organizacja
przeprowadziła pierwsze polskie badania opinii społecznej odnośnie ryb, których wyniki jasno
pokazały, że dla Polaków ważne jest, aby te zwierzęta nie cierpiały i były dobrze traktowane. Kampanię
wsparła także aktorka Magdalena Popławska użyczając swojego głosu do krótkiego, poetyckiego filmu
na temat podwodnego życia ryb.

- To jest doskonała decyzja i wierzę, że inne sieci super- i hipermarketów wykonają ten sam krok. Żywego karpia nie sprzedaje już sieć Tesco, Bi 1 (dawne markety REAL), Lidl, Aldi, Biedronka, większość sklepów Auchan i Selgross, a według naszego sondażu prawie wszyscy ankietowani uważają, że aby chronić ryby przed cierpieniem, należy zapewnić im czystą wodę, możliwość swobodnego pływania i wyrażania naturalnych zachowań oraz uśmiercać w sposób szybki i bezbolesny. Sklepowe baseny do przechowywania karpi i plastikowe woreczki na transportowanie ich potem do domu tego przecież nie zapewniają i coraz więcej klientów nie chce już brać udziału w takim procederze. Zmienia się nasza mentalność i podejście do zwierząt - nawet do ryb, które też odczuwają ból i strach, podobnie jak wszystkie kręgowce -  mówi Małgorzata Szadkowska, prezeska Compassion Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    karpie RSS ALERT    /    żywe karpie RSS ALERT    /    Compassion Polska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Małgorzata Szadkowska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.