Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Tesco Polska: W pracy nad opakowaniami koncentrujemy się na trzech zagadnieniach

Jesteśmy firmą, dla której troska o środowisko jest jednym z priorytetowych działań. Dlatego też już na początku roku Tesco poinformowało o swoich zobowiązaniach dotyczących zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Biuro Prasowe Tesco Polska.

Tesco Polska: W pracy nad opakowaniami koncentrujemy się na trzech zagadnieniach
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2019, 10:36

- W pracy nad opakowaniami koncentrujemy się na trzech kluczowych zagadnieniach. Jednym z priorytetów jest usuniecie do 2020 roku ze składu opakowań produktów marki własnej materiałów nie nadających się do recyklingu. Natomiast do 2025 roku firma chce, aby wszystkie produkty marki własnej były w 100% możliwe do ponownego użycia bądź przetworzenia. Celem Tesco jest także ograniczenie skali produkcji odpadów opakowaniowych powstających bezpośrednio w sklepach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Biuro Prasowe Tesco Polska.

Jak tłumaczy sieć, przykładem prac nad opakowaniami marki własnej jest wprowadzenie na sklepowe półki świeżych soków oraz smoothie, których opakowania wykonane są w 30% i 50% z materiału pochodzącego z recyklingu. - Używany do produkcji butelek r-PET jest materiałem powstałym częściowo ze zużytych już plastikowych opakowań, przede wszystkim butelek po napojach. Zmiany te oznaczają rocznie 9 ton mniej plastiku w skali kraju. Aktualnie podejmujemy również prace nad pozostałymi opakowaniami produktów marki własnej, efekty tych zmian już w niedługim czasie przyniosą korzystne zmiany dla środowiska - podaje Tesco Polska.

- Dodatkowo w połowie maja zrezygnowaliśmy z jednorazowych sztućców i talerzy w restauracjach samoobsługowych Bistro mieszczących się w naszych sklepach. Jednorazówki zostały zastąpione przez metalowe sztućce oraz ceramiczne kubki i talerze. Rezygnacja z naczyń jednorazowego użytku przyniesie dla środowiska aż o 4,5 mln mniej talerzy papierowych oraz 9,5 mln mniej plastikowych sztućców, które w ubiegłym roku zostały zużyte w Bistro - informuje sieć.

- Prowadzimy działania zmierzające do ograniczania skali zużycia plastiku w naszych sklepach. Rozważamy też wiele możliwości, które jeśli tylko będą korzystne dla środowiska będziemy brali pod uwagę przy wdrażaniu. Na ten moment nie prowadzimy w naszych sklepach skupu plastikowych butelek - dodaje Tesco Polska.

- W naszych sklepach zachęcamy klientów do przynoszenia własnych toreb na zakupy, także dzięki szerokiej gamie dostępnych toreb wielokrotnego użytku. Również w usłudze Scan&Shop, podczas której klienci sami mogą skanować produkty i od razu umieszczać je we własnych torbach, zachęcamy do dokonywania tego wyboru - informuje sieć handlowa.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.