Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Tesco przedstawia efekty zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku

Pół roku po deklaracji stosowania opakowań nadających się do ponownego przetworzenia w produktach marki własnej, Tesco przedstawia pierwsze efekty podjętych działań. Celem firmy jest usunięcie z opakowań produktów z logo Tesco wszystkich materiałów niepodlegających recyklingowi do końca 2020 roku.

Tesco przedstawia efekty zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 26-09-2019, 15:31

Zmiana na materiały bardziej przyjazne środowisku jest skomplikowanym i długotrwałym procesem – może bowiem wymagać nawet modyfikacji w technologii produkcji. Ostatnie miesiące w Tesco to m.in. nowe opakowania herbatników, wafli i bombonierek, wykonane z materiałów nadających się w 100% do recyklingu. Wprowadzone zmiany dotyczyły wymiany polistyrenu na szeroko przetwarzany PET. Nowe kategorie produktów dołączyły do butelek świeżych soków i koktajli, wprowadzonych na półki sklepów w marcu. Opakowania te dodatkowo wykonane są z częściowo „odzyskanego” materiału r-PET pochodzącego z recyklingu.

W skali Tesco w Europie Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry), nowy skład opakowań pomoże uratować aż 6,5 tony plastiku, który zamiast gromadzić się na wysypiskach może zostać ponownie przetworzony. W sklepach Tesco można znaleźć także jaja przepiórcze w nowych opakowaniach. Wytłaczanki zostały wykonane z r-PET, czyli materiału utworzonego częściowo z przetworzonego plastiku jak np. butelki po napojach. Tesco zamieniło również folię termokurczliwą PVC stosowaną jako opakowania zbiorcze napojów energetycznych, co generuje możliwość recyklingu dodatkowych 5 ton materiału rocznie.

W nadchodzących tygodniach na półkach sklepowych pojawią się również zmiany w kategoriach produktów mlecznych i mrożonych. Opakowania z polistyrenu zostaną zastąpione papierem, PET i PP, czyli materiałami szeroko poddawanymi recyklingowi. Zmiana ta pozwoli zaoszczędzić aż 68 ton trudno przetwarzalnego plastiku.

- Przeglądając się nawet pojedynczym produktom, widzimy ogromną zmianę, która przynosi pozytywne korzyści dla środowiska. Usuwanie lub wymiana polistyrenu czy PVC na łatwiej przetwarzalne materiały opakowaniowe to tylko jeden z wielu kroków, które podejmujemy. Możemy już być dumni z tego, co osiągnęliśmy i będziemy nadal współpracować z naszymi dostawcami i kontynuować przegląd opakowań marki Tesco, aby mieć pewność, że wkrótce wszystkie te produkty będą miały opakowania przyjazne dla środowiska - mówi Lukas Miklos, kierownik ds. opakowań Tesco w Europie Środkowej.

Na początku tego roku Tesco zobowiązało się do zmiany opakowań produktów marki własnej. Sieć handlowa dąży, by wszystkie opakowania produktów marki Tesco nadały się do recyklingu lub ponownego użycia przed 2025 rokiem. Zaś już do końca 2020 roku z opakowań produktów Tesco zostaną wyeliminowane materiały niedające się do recyklingu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.