Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco rośnie w Polsce. W planach inwestycje w sprzedaż on-line

  • Autor: dlahandlu.pl / Wyborcza.biz
  • Data: 03-10-2012, 17:34
Tesco rośnie w Polsce. W planach inwestycje w sprzedaż on-line

Tesco podało wstępne wyniki za pierwsze półrocze 2012 r. Sprzedaż grupy zwiększyła się o 1,4 proc. do 36 mld funtów. Sprzedaż like for like w Polsce wzrosła natomiast o 2,2 proc. (1,1 proc. II kwartale roku).

Jednocześnie zysk firmy przed opodatkowaniem spadł o 11,6 proc. do 1,7 mld funtów, a zysk handlowy wyniósł 1,6 mld funtów (spadek o 10,5 proc.) Nakłady inwestycyjne grupy spadły z 2,1 mld funtów do 1,6 mld funtów. Biznes internetowy sieci wzrósł o 11 proc. w Wielkiej Brytanii.

W kwietniu tego roku w reakcji na spadki sprzedaży Philip Clark, szef Tesco ogłosił, że firma zainwestuje 1,61 mld dol., aby poprawić jakość usług i dostosować je lepiej do klienta. W tym celu zatrudniono m.in. 8 tys. nowych osób, przeznaczono więcej miejsca w sklepach na żywność oraz odświeżono wygląd ponad 200 punktów sprzedaży. Postanowiono także lepiej dopasować ofertę sklepów do oczekiwań klientów, wykorzystując dane zebrane w programie lojalnościowym Clubcard, oraz rozwinięto sklep internetowy, który (w lipcu zaczął działać też w Polsce) oraz aplikację na smartfony. Jak podaje serwis Wyborcza.biz, to właśnie te inwestycje spowodowały pierwszy spadek przychodów Tesco od niemal dwóch dekad.

Jak podaje sieć, jej plan w Wielkiej Brytanii "Building a Better Tesco" przynosi rezultaty, czego wynikiem jest wzrost sprzedaży like-for-like w drugim kwartale. Sieć postanowiła postawić na koncept Tesco Express i otworzyła w pierwszym półroczu 60 nowych sklepów pod tym logo.

- W pierwszym kwartale przeprowadziliśmy kilka strategicznych zmian w grupie. Skoncentrowaliśmy się na rodzimym rynku i na poprawie wydajności już istniejących sklepów. Zainwestowaliśmy i rozwijamy sprzedaż on-line, co umożliwiło nam walkę o pozycję lidera na tym rynku - komentuje Philip Clark, szef Tesco.

Przypomnijmy, sprzedaż Tesco w pierwszym kwartale br. wzrosła o 2,2 proc. (3,8 proc. przy stałych kursach wymiany) oraz o 2,2 proc. wyłączając benzynę (3,9 proc. przy stałych kursach wymiany). W Polsce sprzedaż like for like wzrosła o 3,3 proc. (2,8 proc. w czwartym kwartale ubiegłego roku obrotowego).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wojsew 04-10-2012, 08:53:
Wszystkie wskaźniki rentowności spadają a tu piszą że Tesco rośnie.W mojej miejscowości otworzyli i chyli się ku upadkowi 4 samochody pod sklepem o powierzchni 2,5 tyś m2 wygląda imponująco
  • ja 03-10-2012, 19:14:
SUPER. Własnie przed chwilą byłem w TESCO. Wyszedłem bez zakupów. Płyn do tapicerki na półce 6,99 przy kasie 10,99. Zostawiłem i wymieniłem na firmowy Plak na półce 12,99 na kasie 15,99. Zostawiłem całośc zakupów i wyszedłem. Już wiele razy mówiłem że ten sklep nie jest wcale tani a do tego trzeba pilnować cen.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH