Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2012 r. Tesco wyeksportowało polskie produkty na kwotę 1,7 mld zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-12-2012, 14:01
Tesco sprzedaje coraz więcej polskiej żywności na rynku brytyjskim
"Taste of Poland", czyli kampania promująca polskie produkty w 600 sklepach sieci Tesco na terenie Wielkiej Brytanii

Polska żywność bije rekordy popularności na Wyspach Brytyjskich. Tylko w sklepach Tesco sprzedaż polskich specjałów wzrosła w tym roku o 22 proc. Majonez Winiary, batoniki Prince Polo czy paluszki Lajkonik znajdziemy już w 600 sklepach sieci Tesco na terenie Wielkiej Brytanii.

Wartość eksportu polskich przedsiębiorstw do sieci Tesco na całym świecie sięgnęła w 2012 roku ponad 330 mln funtów (1,7 mld zł). Polscy dostawcy eksportują głównie żywność paczkowaną, mięso i artykuły przemysłowe.

Do końca grudnia 2012 r. klienci brytyjskich sklepów Tesco mogą skorzystać z promocji „Taste of Poland". Produkty znad Wisły dostępne są w obniżonych cenach, a wybrane także w specjalnych ofertach promocyjnych typu „3 sztuki za 1 funta". Dodatkowo, do 40 tys. klientów korzystających z programu lojalnościowego Tesco Clubcard wysłane zostały specjalne kupony zniżkowe na polskie produkty. Kampania „Taste of Poland" ma na celu zachęcenie jeszcze większej grupy brytyjskich klientów do zapoznania się z polskimi smakami, ale jest też wyjątkową okazją do promocji dla polskich producentów.

W brytyjskich sklepach Tesco kupimy m.in. słodycze Jutrzenka, ogórki Dawtona czy soki Tymbark. Brytyjskie Tesco oferuje szeroki wybór polskich towarów - w 600 sklepach na terenie kraju znajdziemy 250 produktów z samej tylko kategorii żywności paczkowanej. Dzięki Tesco na brytyjskim rynku zadebiutowały marki takie jak Wedel czy Polsnack. Wraz z nową kampanią na półkach sklepów w Wielkiej Brytanii pojawiło się 75 nowych produktów.

- To doskonała wiadomość dla całej polskiej społeczności w Wielkiej Brytanii. Tesco daje polskim klientom możliwość zakupu ich ulubionych marek i produktów. Cieszę się, że mogliśmy zaprezentować polskie produkty także brytyjskim klientom i zachęcić ich do skosztowania nowych smaków - mówi Lucy Neville-Rolfe, dyrektor Grupy Tesco ds. korporacyjnych.

Jednocześnie dodała, że Tesco eksportuje polskie produkty nie tylko do Wielkiej Brytanii, ale i do sklepów Tesco w 12 krajach Azji i Europy. Na obecności sieci na m.in. na polskim i brytyjskim rynku korzystają polscy producenci. Już w 2002 roku ówczesny prezes Tesco Polska, Kevin Doherty i Minister Gospodarki RP Jacek Piechota podpisali porozumienie, w którym Tesco zadeklarowało, iż „jako firma międzynarodowa będzie wspierać działania zmierzające do promocji polskich produktów (...) w obiektach handlowych Tesco w Wielkiej Brytanii".

- Starania agend rządowych we wspieraniu polskiego eksportu będą skuteczne tylko przy zaangażowaniu biznesu. Dlatego Polska potrzebuje inwestorów, którzy korzystając ze swojej skali stwarzają nowe możliwości także dla swoich parterów handlowych. Otwieranie nowych rynków zbytu dla polskich firm, co od dziesięciu lat robi Tesco, wzmacnia je i oswaja z rynkami międzynarodowymi - tłumaczy Sławomir Majman, prezes Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych w Polsce z 450 placówkami na terenie całego kraju. Na rodzimym brytyjskim rynku Tesco jest zdecydowanym liderem handlu detalicznego z 3000 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bankrut 17-12-2012, 20:08:
Ryszard ma racje, jeszcze dodam, że Tesco nie sprzedaje polskich produktów! On je bierze, ale ostatnio nie płaci. Teraz tylko czekać trzeba czy zapłaci czy nie zapłaci wcale? Może muszą sobie prezesi roczne premie wypłacić i z 2 miesiecznym okresie po terminie pieniądze z Indii zaczną spływać.
  • Klient 17-12-2012, 17:23:
Uważam, że jest to jedna z lepszych rzeczy jakie robi Tesco dla Polskiego handlu, aby tak dalej.
  • Ryszard 17-12-2012, 15:03:
Żaden z trzech wyeksponowanych produktów nie jest polski. Produkt należy do właściciela, a właścicielem Majonezu Winiary są Szwajcarzy z Nestle, wafelków Prince Polo - Amerykanie z Kraft Foods, zaś paluszków Lajkonik - Niemcy z Bahlsena. Nie są to polskie przedsiębiorstwa, a jedynie produkujące na terenie Polski. Nawet prezesi zarządów tych firm nie są Polakami, a co dopiero członkowie rady nadzorczej. Polskie firmy to wymienione dalej w tekscie: Jutrzenka - Colian, Dawtona oraz Maspex (ten od Tymbarku).

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH