Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Tesco: Świąteczne zwyczaje Polaków - gotowe dania i wigilia bez karpia

Badanie „Świąteczne zwyczaje zakupowe Polaków”, przeprowadzone na zalecenie Tesco w listopadzie 2019 roku pokazuje, że większość z nas woli spędzać święta w tradycyjny, rodzinny sposób. Jednak najnowsze statystyki wskazują, że tradycje ewoluują, a kolejne pokolenia tworzą nowe, własne zwyczaje.

Tesco: Świąteczne zwyczaje Polaków - gotowe dania i wigilia bez karpia
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-12-2019, 12:10

- W okresie świątecznym, co nie powinno dziwić, Polacy stawiają głównie na tradycję. Zdecydowana większość, bo 89% z nas nie wyobraża sobie Bożego Narodzenia bez spotkania rodzinnego. Jednak można zauważyć, że ten trend ulega zmianie i… nie wiadomo jak będziemy spędzać święta za kilka lat. Już dziś co dziesiąty Polak nie ma nic przeciwko świątecznym wyjazdom w góry czy w ciepłe, egzotyczne miejsca, a taki wybór najczęściej podejmują młodzi ludzie - podaje Tesco.

Nowe zwyczaje widoczne są także w przypadku wyboru potraw. Karp pojawi się już tylko na 59% świątecznych stołów. Z jednej strony, aż 68% osób w wieku powyżej 50 lat uważa karpia za niezbędną potrawę na wigilijnym stole. Jednak młodsi Polacy coraz częściej rezygnują się z popularnej tej ryby – aż 48% młodych osób bierze pod uwagę, że wigilia może odbyć się bez karpia. Zgodni jesteśmy w jednym - aż 77% Polaków nie może obejść się bez świątecznych ciast i słodkości – zatem pierniczki, sernik i makowiec mogą czuć się pewnie na naszych wigilijnych stołach.

Świąteczne przygotowania

Choć 30% z nas deklaruje, że wszystkie potrawy wigilijne zostaną przygotowane samodzielne, to już na 70% stołów w Polsce pojawią się gotowe dania ze sklepów. Większość zakłada, że tylko niektóre potrawy zostaną zakupione, a 19% korzysta z tej oferty w przypadku nagłych sytuacji takich, jak brak czasu lub nieudane próby samodzielnego przyrządzenia posiłku.

Dane  Tesco z poprzedniego roku wskazują, że gotowe dania są hitem świątecznych zakupów. Aż 95% całorocznej sprzedaży uszek w sklepach Tesco jest realizowana w grudniu. Z kolei w ostatnim, przedświątecznym tygodniu konsumenci kupują ponad 100 ton gotowych pierogów. Dużą popularnością cieszą się także świąteczne dania gotowe przygotowywane przez  Bistro Tesco. W ostatnich dwóch latach ich sprzedaż wzrosła aż trzykrotnie. Do najchętniej kupowanych należą najbardziej czasochłonne dania takie jak bigos po myśliwsku, tagliatelle z łososiem czy też zupa borowikowa.

Większość z nas wybiera się na świąteczne zakupy spożywcze około tydzień przed świętami. Co ciekawe, im stajemy się starsi, tym częściej planujemy z większym wyprzedzeniem i kupujemy wybrane produkty tak wcześnie, jak to możliwe. Tylko co dziesiąty Polak robi zakupy w dniu wigilii i najczęściej są to osoby młode, w wieku 24-34 lat.

więcej informacji:

święta RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.