Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Tesco: Szkolna wyprawka to koszt ok. 300-500 zł

Jak wynika z badania SW Research dla Tesco, dla większości rodziców to około 300-500 zł dodatkowego obciążenia na jedno dziecko oraz czas spędzony na poszukiwaniu artykułów, które zaspokoiłyby oczekiwania zarówno nauczycieli, dzieci jak i rodziców. Tesco Polska sprawdziło, jak każda z tych grup skompletowałaby swój szkolny koszyk zakupowy.

Tesco: Szkolna wyprawka to koszt ok. 300-500 zł
Fot. shutterstock

Tesco Polska zapytało w badaniu rodziców dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej i gimnazjum, ile zamierzają w tym roku wydać na wyprawkę.[1] Jak się okazuje, największa grupa – 36,4 proc. – deklaruje, że wyda 300-500 zł na jedno dziecko. Co piąty ankietowany planuje wydać 500-700 zł (22,3 proc.) lub 200-300 zł (21,4 proc. badanych). Mniej niż 200 zł na szkolną wyprawkę na jedno dziecko wydaje niecałe 8 proc. respondentów.

Rodzic: poszukiwanie jakości w dobrej cenie

Prawie połowa badanych (49,3 proc.) ma zamiar w tym roku przeznaczyć na artykuły szkolne tyle samo pieniędzy co rok temu, natomiast aż 34,4 proc. planuje zwiększyć wydatki na wyprawkę w porównaniu do ubiegłego roku. Tylko 9,3 proc. chce natomiast wydać mniej. Jak wynika z  badania, największym obciążeniem dla domowego budżetu jest zakup plecaka (43,2 proc.), na kolejnych miejscach są artykuły plastyczne (19,3 proc.) oraz zeszyty i bruliony (16,6 proc.). Rodzice deklarują, że przy wyborze konkretnych produktów kierują się przede wszystkim ich jakością (45,2 proc.). Duża grupa rodziców (20,3 proc.) zwraca jednak uwagę na cenę, co nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę koszt całej wyprawki.

Uczeń: gra o trendy

W przypadku uczniów trwa rywalizacja o najlepszy wygląd zeszytów, plecaków i piórników. Młodsi chętnie wybierają przybory szkolne z bohaterami ulubionych bajek. Według Tesco, tegorocznymi hitami będą tornistry, zestawy śniadaniowe czy przybory szkolne z bohaterami Krainy Lodu, Gwiezdnych Wojen, Angry Birds i z Minionkami. Uczniów interesuje również dobre wyposażenie piórnika, dlatego chętnie będą sięgać po modne ścieralne długopisy, kolorowe gumki do mazania, zestawy flamastrów i kredek. Sportowców z pewnością zainteresują akcesoria  do piłki nożnej z wizerunkami reprezentacji Polski, piłki do koszykówki i siatkówki. 

[1] Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 13-14 lipca 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej próbie 602 rodziców dzieci, które od września będą uczęszczać do szkoły podstawowej lub gimnazjum.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    szkolna wyprawka RSS ALERT    /    aktykuły do szkół RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • joki 2016-08-26 15:47:52
    Nagorsze to sa te tablety i laptopy. Poszliśmy do media expert po tę część zakupów bo tam promocja back 2 school, ale tak czy owak poszły tyle forsy że jesteśmy zdziwieni :P
  • tekla 2016-09-01 12:06:33
    A my się nie zdziwiliśmy, bo co roku jest to samo. Na szczeście w zeszłym kupiliśmy laptopa. W tym play station, więc bardziej rozrywkowa ta wyprawka, ale młody miął czerwony pasek i mu obiecaliśmy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.93.234
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.