Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco testuje własną wędzarnię w hipermarkecie w Tychach

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2014, 13:59
Tesco testuje własną wędzarnię w hipermarkecie w Tychach
Wędzarnia w hipermarkecie Tesco w Tychach (fot. Tesco)

Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, sieć Tesco kilka dni temu uruchomiła w hipermarkecie w Tychach swoją pierwszą wędzarnię. To jeden z elementów projektu stałej inwestycji sieci w lady delikatesowe. Jeśli pomysł spodoba się klientom tyskiej placówki, rozwiązanie w przyszłości zostanie wprowadzone do kolejnych sklepów brytyjskiej sieci w Polsce.

Piec do wędzenia w hipermarkecie w Tychach umiejscowiony jest nie na zapleczu, lecz bezpośrednio przy ladzie wędliniarskiej. Na ten moment w sklepie wędzone jest osiem produktów, w tym m.in. kiełbasa śląska, wiejska, boczek wędzony, schab, szynka chuda i szynka z tłuszczykiem.

Jak powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco, receptura tych produktów została opracowana specjalnie dla brytyjskiej sieci. Oprócz tego wędzone produkty zostały objęte "Gwarancją 100 proc. satysfakcji" Tesco. Oznacza to, że jeżeli klienci nie będą zadowoleni z zakupionych produktów, uzyskają od sieci zwrot pieniędzy.

Przypomnijmy, pierwszą siecią supermarketową, która wprowadziła w Polsce własne wędzarnie, było Intermarche. Aktualnie produkty z własnych wędzarni znaleźć można na półkach 206 sklepów pod tym szyldem. To niemal wszystkie spośród 213 placówek Intermarche w Polsce. Wędzarnie pozostają więc jednym z głównych elementów konceptu sklepu Intermarche.

Na znacznie mniejszą skalę, bo tylko w nielicznych, wybranych hipermarketach, własne wędzarnie rozwija również sieć Carrefour. W ofercie wędzarni tej sieci znajdują się m.in. kiełbasy parzone oraz podpiekane, jak również wędzonki: szynka, boczek, baleron czy polędwica.

Na własne wędzarnie od niedawna stawia również E.Leclerc. W kwietniu tego roku we Wrocławiu sieć uruchomiła wędzarnię ryb. Początkowo klienci tej placówki mogli zaopatrzyć się w wędzone makrele, piklingi, pstrągi i łososie. Przedstawiciele E.Leclerc zapewniali wówczas, że z czasem gama oferowanych wędzonych ryb zostanie rozszerzona o węgorze, halibuty oraz dorsze.

Sieci handlowe inwestujące we własną produkcję artykułów spożywczych to nic innego, jak konsekwencja szybkiego rozwoju rynku private label w Polsce. Marki własne sieci handlowych w ostatnich latach rosły szybciej od brandów producenckich i nic nie wskazuje na to, aby tendencja ta miała się w najbliższym czasie odwrócić. Można się więc spodziewać, że coraz więcej dużych sieci handlowych działających w Polsce inwestować będzie we własne wędzarnie, naśladując kroki bezpośredniej konkurencji.

Własna wędzarnia, czy piekarnia, to także szansa na pokazanie jakości oraz świeżości oferowanych produktów, te dwie kwestie są coraz ważniejsze dla polskiego klienta w czasie zakupów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Romuald 14-10-2015, 19:08:
Dobry pomysł tylko dlaczego niemiecka Bastra skoro mamy w Polsce producenta uniwersalnych sklepowych i gastronomicznych pieców do wędzenia dymem i aerozolem, parzenia i pieczenia - firmę GROS z Pszczyny?!
  • franky 17-12-2014, 10:15:
I tak nie upilnują stałej jakości - lepiej niech zatrudnią kasjerów !
  • legan 15-12-2014, 10:27:
Wprowadzenie pozwolenia na produkcję własnych wędlin przez sieci to bardzo błędna
decyzja dla Polskich producentów z branży mięsnej. Aby polski producent mógł wyprodukować choćby gram wędzonki musi ponieść olbrzymie nakłady nie tylko na samą wędzarnię , kosztuje i to bardzo utrzymanie higieny , nadzór weterynaryjny,
oczyszczalnie ścieków , płace pracowników , energia , marketing etc.Dodatkowo
należy odprowadzić do budżetu Państwa wszelkiej maści należne podatki.
Tego rodzaju obciążenia nie mają sieci , więcej na zachodzie sieci nie mają prawa
do własnej produkcji wędzonek. Korzystają zatem z braku regulacji prawnych w Polsce. Polska branża mięsna ogarnięta jest olbrzymim kryzysem a zgoda na produkcję wyrobów mięsnych w marketach to kolejny dowód na brak rozsądku w myśleniu.9698

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH