Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Tesco: Usuniemy nienadający się do przetworzenia plastik z opakowań produktów

Do roku 2025 wszystkie produkty marki własnej będą w 100 proc. możliwe do ponownego przetworzenia. Ograniczymy także skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach - informuje Tesco.

Tesco: Usuniemy nienadający się do przetworzenia plastik z opakowań produktów
fot. shutterstock

Tesco chce zachęcać przedstawicieli branży handlowej, spożywczej i opakowaniowej do podjęcia debaty dotyczącej opakowań produktów, przyczyniając się do wdrożenia w tym obszarze idei obiegu zamkniętego.

Praca nad opakowaniami w Tesco koncentrować się będzie na trzech zagadnieniach. Tesco deklaruje, iż:

  • Do 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nie nadające się do ponownego przetworzenia.
  • Do 2025 wszystkie opakowania produktów marki Tesco będą możliwe do recyklingu bądź ponownego użycia.
  • Firma będzie rozwijać współpracę z innymi detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, by wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystywania materiałów.

- Chcemy, by zdrowa, dobrej jakości żywność przyjazna środowisku, była dostępna dla wszystkich. Jesteśmy dumni z naszej pracy na rzecz walki z marnowaniem żywności – w roku 2017/18 zmniejszyliśmy skalę marnowania w naszych sklepach w Europie o 30%. Przekazaliśmy bankom żywności i organizacjom społecznym  ponad 10 tys. ton produktów spożywczych - powiedział Matt Simister, prezes sieci na Europę Środkową.

- Teraz rozszerzamy nasze ambicje na obszar plastikowych opakowań. Będziemy pracować wspólnie z naszymi dostawcami, by do roku 2020 wyeliminować ze składów opakowań produktów Tesco materiały nienadające się do przetworzenia. Będzie to ważny krok na drodze do zapewnienia, iż do roku 2025 każde opakowanie produktu Tesco będzie nadawało się do recyklingu lub ponownego użycia. Naszym długofalowym celem jest także zmniejszenie do zera skali odpadów opakowaniowych powstających bezpośrednio w naszych sklepach - dodał.

Tesco chce także zachęcać klientów do poszukiwania alternatyw wobec jednorazowych wyrobów plastikowych i zastępować tego typu produkty odpowiednikami przyjaznymi środowisku, równocześnie w pełni stosując się do nowych unijnych rozporządzeń w tym zakresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    opakowania plastikowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.208.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.