REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Tesco w coraz mniejszym stopniu jest siecią międzynarodową

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-10-2015, 11:10
Tesco w coraz mniejszym stopniu jest siecią międzynarodową
Szyld Tesco w pobliżu hipermarketu w węgierskim Szeged (fot. Wikimedia Commons/Burrows, na lic. CC BY 3.0)

Po niedawno zatwierdzonej sprzedaży biznesu w Korei Południowej, wszystkie zagraniczne oddziały Tesco generują łącznie już tylko 21 proc. przychodów całej grupy. Sieć w coraz większym stopniu uzależniona jest od tego, jak radzi sobie w rodzimej Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

Tesco zaprezentowało dziś swoje najnowsze wyniki finansowe. Z raportu dowiedzieliśmy się, że sprzedaż międzynarodowa sieci w ujęciu like-for-like wzrosła w pierwszym półroczu roku fiskalnego 2015/2016 o 1 proc. Rynki międzynarodowe stanowią jednak już tylko 21 proc. przychodów grupy. W Wielkiej Brytanii Tesco zanotowało spadek sprzedaży like-for-like o 1,1 proc., przez co sprzedaż like-for-like całej grupy również wypadła ujemnie (-0,8 proc.).

Przypomnijmy, Tesco na początku września br. sprzedało swój największy międzynarodowy biznes, w Korei Południowej, funduszowi private equity MBK Partners za 4,2 mld funtów. Grupa zdecydowała się na taki ruch, aby ratować własne finanse - na koniec ubiegłego roku fiskalnego zanotowała bowiem najgorsze wyniki w swojej 96-letniej historii (strata netto rzędu aż 6,38 mld funtów).

Od dawna spekuluje się, że Tesco może sprzedać także swoje oddziały w czterech krajach Europy Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja i Węgry). Jednym z głównych argumentów podnoszonych przeciwko takiej transakcji jest ten, że w taki sposób Tesco w zasadzie pożegnałoby się z wizerunkiem międzynarodowej sieci i wróciło do statusu krajowego gracza.

Czytaj także:
Tesco notuje dalszy spadek sprzedaży
Tesco w Polsce i regionie notuje wzrost sprzedaży LfL

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 123 07-10-2015, 12:24:
Chyba macie błąd w tekście: "Rynki międzynarodowe stanowią jednak już tylko 79 proc. przychodów grupy." Nie 79 a 21

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH