Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco w Polsce coraz bardziej "zielone". Prezes sieci zapowiada kolejne inwestycje

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2011, 23:16
Tesco w Polsce coraz bardziej
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska

- Mamy kilka sklepów, w których bardzo widoczne są urządzenia związane z pozyskiwaniem zielonej energii, czyli wiatraki, czy panele słoneczne. Jednak w przypadku każdej naszej nowej inwestycji i w każdym remontowanym sklepie pojawiają się elementy związane z zieloną energią, np. gruntowe wymienniki ciepła, czy tzw. solar tube - wylicza Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Prezes Tesco zaznacza, że rozwiązania, które są bardzo widoczne w kilku obiektach Tesco w Polsce są dopiero testowane. - Te rzeczy, które się sprawdziły, które dają bardzo szybki zwrot i obniżenie kosztów energii, obniżenie emisji CO2, wprowadzamy w każdym sklepie - wyjaśnia Tomaszewski.

Oszczędności energii uzyskiwane poprzez zastosowanie „zielonych" rozwiązań (w porównaniu z tradycyjnymi sklepami) sięgają w sklepach Tesco kilkunastu, a w przypadku najlepszych placówek nawet 25 proc.

Prezes Tesco Polska zapowiada, że w naszym kraju będą powstawały, kolejne „zielone sklepy". - Nie mogę w tej chwili wymienić dokładnych lokalizacji, ale mogę powiedzieć, że chcemy otwierać rocznie kilka sklepów super oszczędnych - zapowiada Ryszard Tomaszewski.

Tesco ma w Polsce sześć sklepów, które w dużym stopniu bazują na energii odnawialnej czerpiąc ją z paneli słonecznych, wiatraków i gruntowych wymienników ciepła. Brytyjska sieć udoskonala też stare sklepy poprzez wprowadzanie w nich energooszczędnych rozwiązań, począwszy od instalacji pokryw na zamrażarkach i chłodziarkach, rolet w meblach chłodniczych, kurtyn izotermicznych w mroźniach, po optymalizację wykorzystywania energii elektrycznej, np. poprzez zastosowanie czujników ruchu.

Operator rozpoczął też stosowanie falowników, czyli przetwornic częstotliwości prądu, w urządzeniach wentylacji i klimatyzacji w celu dostosowania charakteru pracy urządzeń do potrzeb wynikających z chwilowego zapotrzebowania.

Kilkanaście tygodni temu, były już szef Tesco Sir Terry Leahy na 41. Światowym Forum Ekonomicznym w Davos ogłosił otwarcie dwóch sklepów Tesco, które będą działać w formule „zero węgla". Pierwszy z nich uruchomiono w Tajlandii, drugi w Czechach.

Przypomnijmy, że 2000 roku Grupa Tesco zobowiązała się do obniżenia emisji dwutlenku węgla na 1 metr kwadratowy powierzchni we wszystkich sklepach i centrach dystrybucyjnych na świecie o 50 proc. do końca 2020 roku. W ramach realizacji tego celu Grupy, Tesco w Polsce zobowiązało się ograniczyć emisję CO2 o 10 proc. do końca lutego 2009 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.