Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Tesco: Walka z marnowaniem żywności jest jednym z naszych priorytetów

Według badania Tesco Polska, zrealizowanego przez agencję SW Research,  prawie połowa Polaków (48%) przy okazji Świąt Bożego Narodzenia ma poczucie, że marnuje pieniądze na nietrafione prezenty i zbyt dużą ilość kupowanego jedzenia. Około 40% respondentów przyznaje, że miewa problem z nadmiarem kupionych produktów spożywczych.

Tesco: Walka z marnowaniem żywności jest jednym z naszych priorytetów
Fot. shutterstock

Z opinią „zdarza mi się wyrzucać nadmiar jedzenia” zgadza się 40,2% Polaków, a aż 18,5% nie ma w tej kwestii zdania, co może wskazywać na potrzebę większej refleksji i przyjrzenia się swojej świątecznej gospodarności w kuchni. Dodatkowo ponad 60% Polaków deklaruje, iż gdyby umiało, chętnie wykorzystałoby nadmiar świątecznego jedzenia do przygotowania innych potraw. Innym pozytywem jest ponowne wykorzystywanie opakowań. 74,6% ankietowanych nie wyrzuca torebek prezentowych, chcąc skorzystać z nich w przyszłości. 

Co dziesiąty Polak szacuje, iż po świętach w jego gospodarstwie domowym zmarnuje się aż ponad 2 kg produktów. Kolejne 17,1% ankietowanych szacuje skalę marnowania na pomiędzy 1 a 2 kilogramy, zaś tylko 21,9% Polaków twierdzi, że w ich gospodarstwach domowych przy okazji świąt zupełnie nic się nie marnuje. 

Na świecie marnuje się rocznie 1,3 mln ton żywności, natomiast w samej UE 88 mln ton. Wg raportu Banków Żywności najwięcej odpadów produkują konsumenci (53%) jednak swój udział mają w tym producenci czy dystrybutorzy[2]. 

Walka z marnowaniem żywności stała się zatem jednym z priorytetów Tesco. Kluczowym programem firmy w obszarze niemarnowania żywności jest przekazywanie nadwyżek żywności ze swoich sklepów do lokalnych Banków Żywności oraz innych organizacji społecznych. Aktualnie 270 sklepów regularnie przekazuje żywność dla potrzebujących. Tesco Polska rozpoczęło przekazywanie nadwyżek żywności jako pierwsza sieć handlowa w kraju, wyznaczając tym samym wzór dla innych firm z branży. Tesco włącza się również w akcje przedświątecznych zbiórek produktów dla najbardziej potrzebujących – w czasie ostatniej prowadzonej na przełomie listopada i grudnia 2018 r. w ponad 300 sklepach w całej Polsce zebrano około 113 ton żywności. 

Dodatkowo Tesco Polska wprowadziło do swojej oferty produkty „Perfectly Imperfect” – pełnowartościowe, spełniające wszelkie wymagania jakościowe warzywa i owoce, których wygląd może nieco odbiegać od ideału. Takie produkty mogły być wcześniej wyrzucane przez producentów ze względu na niestandardowy kształt lub rozmiar. Tesco zdecydowało się odbierać je od dostawców
i oferować klientom po konkurencyjnej cenie we wszystkich swoich sklepach. Ponadto, w 2017 roku Tesco zrezygnowało z promocji „Kup jeden, drugi dostaniesz gratis” na warzywa i owoce we wszystkich sklepach w Europie Środkowej, by nie przyczyniać się do niepotrzebnego marnowania żywności w domach klientów.

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.